۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۶۵۷۶۸

مجلس بزرگداشت آیت الله موسوی اردبیلی در تبریز برگزار شد

مجلس بزرگداشت حضرت آیت الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی از سوی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزار شد.
آیت‌الله موسوی‌اردبیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام نجف آقازاده، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد آیت الله انگجی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: مجاهدت آن عالم انقلابی در عرصه‌های علم و فقاهت بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان این‌که حضرت آیت الله موسوی اردبیلی جزء یاران صدیق امام خمینی(ره) در مبارزات رژیم ستمشاهی بوده است، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های سیاسی و انقلابی آن مرحوم در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی موجب آشنایی مردم منطقه شمال‌غرب کشور با نهضت حسینی امام راحل بوده است.

رییس کل اسبق دادگستری استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که حضرت آیت الله موسوی اردبیلی در سنگرهای مختلف خدمت پس از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ‌گاه از درس و بحث غافل نبود، گفت: نظرات فقهی آن عالم مجاهد نشان از عمق نگرش و اجتهاد ایشان نسبت به مسائل مختلف روز جامعه است.

حجت الاسلام آقازاده با اشاره به این‌که آن فقیه آگاه، بصیر و عالم هیچ‌گاه در مبارزه با ظلم و ستم رژیم منحوس پهلوی خسته نشد، گفت: به یاد دارم در دورانی که فعالیت فرقه بهائیت در اردبیل گسترش یافته بود، این عالم بزرگوار با ایستادگی، روشنگری و مبارزات خود، ریشه این فرقه ضاله را خشکاند.

این قاضی بازنشسته دستگاه قضائی کشور با اشاره به خدمات حضرت آیت الله موسوی اردبیلی در قوه قضائیه، تصریح کرد: این عالم بزرگوار بعد از انقلاب اسلامی در راستای اسلامی کردن قوه قضائیه اقدامات مؤثری را انجام داد و قاضی‌های از زمان طاغوت مانده را کنار گذاشت.

وی حضرت آیت الله موسوی اردبیلی را یکی از اعضای اثرگذار در شورای انقلاب دانست و افزود: هر یک از شاگردان آن مرحوم منشأ خیر و اثر فراوان هستند؛ حضرت آیت الله موسوی اردبیلی از جمله عالمان بزرگ جهان تشیع بود که گفتار و قلمش همواره در تربیت نخبگان و عالمان دینی مؤثر بوده است.

گفتنی است، مجلس بزرگداشت آیت الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی امروز از سوی آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و با حضور ائمه جمعه، طلاب و فضلای حوزه های علمیه، بازاریان، اصناف، کسبه و اقشار مختلف مردم آذربایجان در مسجد آیت الله انگجی تبریز برگزار شد./935/202/ب2

 

ارسال نظرات