۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۶۶۱۲۷
خطیب جعمه ساری:

بصیرت سد محکمی در برابر توطئه و نفوذ دشمنان است

خطیب جامعه ساری بر ضرورت تقویت بصیرت در جامعه اسلامی تأکید کرد و با بیان این که بصیرت سد محکمی در برابر توطئه و نفوذ دشمنان است، گفت: بصیرت بهترین راه شناخت حق و باطل در جریان فتنه دشمنان است.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان، تقوا را مهم ترین راه رسیدن به سعادت و رستگاری دانست و خاطرنشان کرد: یک انسان مؤمن برای رسیدن به فلاح و رستگاری باید تقوا پیشه کند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که در طول تاریخ همواره انسان های با تقوا و با ایمان به سعادت و تعالی حقیقی دست یافتند، افزود: انسان با تقوا می تواند از انحراف و کج روی جلوگیری کند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که تقوا و ایمان از انحراف انسان جلوگیری می کند، تصریح کرد: یکی از مهم ترین دلایل انحراف آنها در طول تاریخ بی تقوایی بوده است.

حجت الاسلام قاسمی بر ضرورت تقویت بصیرت در جامعه اسلامی تأکید کرد و با بیان این که بصیرت سد محکمی در برابر توطئه  و نفوذ دشمنان است، خاطرنشان کرد: بصیرت بهترین راه شناخت حق و باطل در جریان فتنه دشمنان است.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که در طول تاریخ بی بصیرتی مهم ترین عامل انحراف خواص و بزرگان بوده است، بیان داشت: بسیاری از شخصیت های بزرگ در طول تاریخ به دیل عدم بصیرت و شناخت مناسب با دشمن همراه شدند.

وی در ادامه سخنان خود با تبریک سالروز ولایت عهدی امام زمان(عج)، گفت: در این روز بزرگ و ارزشمند مراسم و برنامه های بسیاری در اقصی نقاط کشور و استان برگزار شد.

حجت الاسلام قاسمی در ادامه سخنان خود به موضوع مهدویت اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه امروز دشمنان اسلام با همه توان خود برای ضربه زدن به این اعتقاد عظیم جهانی بسیج شده اند، افزود: نباید در برابر این اعتقاد جهانی دچار روزمرگی شویم.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت بهره گیری از همه ظرفیت ها به منظور تقویت فرهنگ مهدویت در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز همه ما وظیفه داریم در عهدی که با آن حضرت بستیم پایبند باشیم و از آن عبور نکنیم.

حجت الاسلام قاسمی با تأکید بر تقویت روحیه اطاعت در دوران غیبت آن حضرت، گفت: امروز یکی از مهم ترین وظیفه ما شیعیان تقویت معرفت و شناخت نسبت به حضرت ولی عصر(عج) است.

استاد حوزه علمیه مازندران، دریچه شناخت دین را شناخت مناسب امام دانست و با بیان این که همه تلاش ها در جامعه اسلامی باید در جهت تقویت شناخت نسبت به آن حضرت صورت گیرد، تصریح کرد: اگر شناخت و معرفت ما نسبت به آخرین منجی عالم بشریت افزایش یابد به طور حتم در برابر هر گونه انحرافی مصون خواهیم ماند.

وی محبت نسبت به امام زمان(عج) را یکی دیگر از وظایف و رسالت های منتظران واقعی دانست و بیان داشت: همان‌گونه که امام زمان(عج) در حق ما دعا می‌کند و به ما توجه فراوان دارد ما نیز باید مهر و محبت ایشان را وارد زندگی خویش و در حقش دعا کنیم. 

حجت الاسلام قاسمی، ترویج بدعت و شبهات درباره مهدویت را مهم ترین تلاش دشمنان در جهت تضعیف اعتقادات دینی مردم نسبت به مسأله مهدویت دانست و ادامه داد: خوشبختانه در چند سال اخیر در رفع این شبهه ها تلاش زیادی از سوی متولیان دینی و فرهنگی کشور صورت گرفته و همچنان نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه کتب بسیاری در دانشگاه‌های جهان در مورد شخصیت‌شناسی امام دوازدهم شیعیان و منجی عالم بشریت نگارش شده است، افزود: معارف مهدوی باید در دانشگاه‌های کشور بیشتر و بهتر تدریس شود.

امام جمعه موقت ساری در ادامه سخنان خود به مسأله خسارت های اخیر سرما در مازندران اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه این برف و سرمای اخیر خسارت سنگینی به باغات استان وارد کرد، گفت: هیأت دولت باید توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های مازندران صورت دهد.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به مصوبه اخیر دولت در خصوص تخصص اعتباری برای جبران خسارت آسیب دیدگان برف و سرمای اخیر، افزود: دولت همچنین باید نسبت به جذب و توزیع این اعتیارات سریعاً اقدام کند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه به مسأله وقف اشاره کرد و با بیان این که این صدقه جاریه دستور عملی اسلام برای رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: اگر از این ظرفیت دینی به خوبی استفاده کنیم به حتم بسیاری از مشکلات در حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی رفع خواهد شد.

وی بر ضرورت بهره گیری از فرهنگ وقف به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: امروز یکی از مسائل ضروری کشور تحقق اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که دین مبین اسلام توجه ویژه ای به سنت وقف داشته است، بیان داشت: ائمه اطهار(ع) به منظور گسترش فرهنگ ناب دینی در جامعه همواره بر ترویج سنت دینی وقف تأکید داشته اند./201/950/ب1

ارسال نظرات