۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۴۶۶۱۳۵
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس:

شهدای مدافع حرم، مدافعان عزت و آزادگی امت اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با بیان این که شهدای مدافع حرم، مدافعان عزت و آزادگی و شرف اسلام و مسلمانان هستند، گفت: این شهیدان با حضور در جبهه های حق علیه باطل، در مقابل تروریست هایی که تلاش دارند تا اسلام دروغین را به دنیا معرفی کنند و ارزش های اسلامی را نابود سازند ایستاده و جان خویش را برای معرفی اسلام ناب محمدی(ص) فدا کردند.
حجت الاسلام شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس امروز در نخستین سالگرد شهادت شهید عبدالرحیم فیروزآبادی در مسجد سعادت مهرآباد نکا با بزرگداشت نام و یاد شهدای ارزشمند انقلاب و اسلام گفت: مقام و منزلت شهدا بسیار بالا و باارزش است و خانواده شهدا باید بدانند که با اولیای الهی زندگی می‌کردند و اکنون آنان در نزد خداوند متنعم می‌شوند.

حجت‌الاسلام شیرازی اظهار داشت: پدران شهدای مدافع حرم بدانند که فرزندان آنان جزو اولیای الهی بودند که شاگردان مکتب ولایت هستند و کسی که در مکتب دین، پیامبر (ص) درس می‌خواند و با مناجات، نماز شب و جهاد مأنوس می‌شود؛ چنین جایگاه رفیعی را پیدا می‌کند.

وی با بیان این که دین، دنیا، آخرت، رفع مشکلات کشور در پناه خدا و توکل بر خدا است، افزود: شهدا با توکل بر خدا و قرار گرفتن در مسیر الهی و ولایت‌مداری در این مسیر قرار گرفتند و اگر شهید فیروزآبادی به دوستان می‌گوید که این دیدار سفر آخر است و به آرزوی دیرینه‌اش رسید، به‌دلیل همین توکل بر خدا و خلوص نیت‌شان بوده است.

حجت الاسلام شیرازی با بیان این که شهدای مدافع حرم، مدافعان عزت و آزادگی و شرف اسلام و مسلمانان هستند، گفت: این شهیدان با حضور در جبهه های حق علیه باطل، در مقابل تروریست هایی که تلاش دارند تا اسلام دروغین را به دنیا معرفی کنند و ارزش های اسلامی را نابود سازند ایستاده و جان خویش را برای معرفی اسلام ناب محمدی(ص) فدا کردند.

وی با اشاره به این که هرچه داریم به برکت خون شهدایی است که برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی جان خود را بر طبق اخلاص نهادند، افزود: شهدای مدافع حرم با اهدای جان خود حریم امنیتی کشور را حفظ کرده و مانع تعرض دشمنان به خاک کشور می شوند به واقع مدافعان حرم با شهادت خود از اعتبار و عزت اسلام پاسداری می‌کنند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس ادامه داد: شهدای ما در استمرار حرکت پیامبر (ص)، ائمه اطهار (ع)، امام  راحل و حضرت امام خامنه‌ای عزیز حماسه آفریدند و شهدای ما با درس‌آموزی از مکتب ولایت فقیه، به این جایگاه رسیده‌اند و اکنون ما سرمان را بالا می‌گیریم.

حجت الاسلام شیرازی گفت: باید به‌ خود ببالیم که امروز توانسته‌ایم سربازانی تربیت کنیم که جهان را دگرگون کنند، همین روحیه، معنویت و اخلاص و بندگی، تعهد، تعبد، توکل را در جبهه‌های جنگ عراق، سوریه، بحرین و همه جبهه مقاومت می‌بینیم که از روحیه جوانان جنگ هشت سال دفاع مقدس ما درس آموختند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با بیان این مطلب که مدافعان حرم پیروان حضرت عباس(ع) در دفاع از حریم اهل بیت(ع) هستند، اظهار داشت: شهدای مدافع حرم هستی خود را دادند تا اهل بیت و ارزشها باقی بماند و از این رو ما وظیفه حفظ و صیانت از این ارزش ها را بر عهده داریم.

وی بیان کرد: شهدا و جوانان جنگ هشت سال دفاع مقدس ما بذر ایمان را در جامعه کاشتند و اکنون دنیا این عظمت را می‌بیند و همه دنیا جمع شدند تا انقلاب ما را بشنوند اما برخی چشمان‌شان را بستند که باید بیدار و بابصیرت باشیم.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس با بیان این که 38 سال تمام دنیا علیه ما وارد جنگ شده‌، یادآور شد: جنگ علیه ایران اسلامی تنها به این دوران خلاصه نشده است بلکه از صد سال گذشته و از عصر قاجار گفتند که اگر بخواهیم ایران را آباد کنیم، راهی جز این نیست که ملت ایران، فرنگی و غربی شود و لذا باید هوشیار باشیم.

حجت الاسلام شیرازی افزود: باید بدانیم شهدای ما مأنوس با قرآن و نماز شب بودند و در طول جنگ ارتباط و عشق به خدا در تمام سنگرها نمایان بود و با وجود اینکه دشمنان تمام تلاش خود را انجام دادند تا ملت ما در خط ولایت، رهبری و ائمه اطهار(ع) نباشند و اگر جرأت می‌کردند اثری از حرم پیامبر (ص) و امام هشتم هم نبود اما مردم ما با توکل بر خدا و ولایت‌مداری بر حیله‌های دشمن نائل شدند.

وی گفت: اکنون در شرایطی قرار گرفته‌ایم که شکل‌گیری بسیج جهانی اسلام از مسائل مهم است و ما به امام، رهبری و مقتدای خود اعلام می‌کنیم که ملت ایران این سربازان تو، فرزندان سربازان تو و سربازان ولایت، زیر پرچم دین حرکت کردند و به‌زودی زود، جهان را از سلطه استکبار رهایی خواهند بخشید و این قیام خون شهدای مدافع حرم است.

در این مراسم از تمبر یادبود دو شهید مدافع حرم مهرآباد نکا شهید عبدالرحیم فیروزابادی و شهید حسین مشتاقی هم رونمایی شد./202/1317/ب1

ارسال نظرات