۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۴۶۶۶۷۴
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی در پیامی به مناسبت هفته وحدت:

پرهیز از توهین و شعارهای افراطی راهکار رسیدن به وحدت است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در پیامی به مناسبت آغاز هفته وحدت گفت: پرهیز از شعارهای افراطی و توهین به عقاید همدیگر راهکاری است که برای رسیدن به تراز بالاتری از اتحاد باید همه مسلمانان به آن عمل کنند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی به مناسبت آغاز هفته وحدت پیامی را صادر کرد و اظهار داشت: ولادت مسعود پیامبر مهر و رحمت حضرت ختمی مرتبت(ص) همچون وجود نازنین آن حضرت فرصت مغتنمی است تا فرق مختلف اسلامی به دور از اختلافات راه اشتراک در پیش گیرند و سعادت دنیا و آخرت را قرین راه سازند.

وی افزود: وحدت اسلامی یک آرزوست در جهان اسلام بعضی افراد واقعاً این آرزو را دارند، بعضی افراد هم اعتقادی به آن ندارند، به هر صورت این آرزو یک راه عملی لازم دارد هیچ آرزویی بدون مجاهدت و تلاش تحقق پیدا نمی‌کند و وقتی‌که ما به راه‌های عملی برای این مقصود و این آرزو فکر می‌کنیم یعنی با تمام وجود می‌خواهیم در مسیر اتحاد اسلامی حرکت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: یکی از بهترین‌ها و بزرگ‌ترین‌ عامل اشتراک مسلمانان شخصیت عظیم الشان عالم خلقت یعنی وجود مبارک پیامبر اعظم(ص) و مرکزیت این بزرگوار برای عواطف و عقاید عامه مسلمین است و در بین حقایق و معارف اسلامی چیزی که به این صورت مورد توافق آراء و عقاید و نیز عواطف همه‌ مسلمین باشد شاید نداشته باشیم یا خیلی نادر باشد.

وی ادامه داد: تمسک به وجود نازنین رسول عظیم الشان اسلام(ص) می‌تواند مسیر را برای رسیدن به اهداف والای اتحاد اسلامی هموار کند و امروز وحدت مسلمانان با صداهای دلخراش قومیت‌گرایی و یا تفرقه‌های مذهب دچار آسیب جدی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: شعارهای انحرافی در قالب تبختر قومی و مذهبی سبب شده است فاصله مسلمانان بیش از پیش شود و البته قرار نیست در سایه وحدت اسلامی هیچ شیعه‌ای سنی یا هیچ سنی شیعه شود، بلکه هدف آن است که مسلمانان در غم و شادی هم شریک باشند و بر سر مسائل حیاتی جهان اسلام ایستادگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم با تلاش نخبگان جهان اسلام در بلاد مختلف قاطبه مسلمانان را متوجه ترفندهای دشمنان کرده و خطر انشقاق اسلامی را بر آنها یادآور شویم به نظر خواهیم توانست مسیر وحدت اسلامی را هموارتر کنیم.

امام جمعه ارومیه در ادامه این پیام خواستار شد: آذربایجان غربی رنگین کمانی از قومیت‌ها و مذاهب و حتی ادیان الهی را در خود جای داده است و تا امروز پیروان ادیان و مذاهب گوناگون بدون در نظر گرفتن اختلافات با نهایت صمیمیت در کنار هم زیسته‌اند و اتحاد و همبستگی را معنا کرده‌اند.

وی گفت: هوشیار باشیم اینک که در شرایط حساس بین المللی قرار داریم نباید حیله‌های دشمنان کارگر افتد و دست‌های پلید شیطان بزرگ که از آستین عده‌ای بیرون زده است، صفوف متحد ملت ایران به ویژه ملت مسلمان را به هم زده و تفرقه ایجاد کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در پیام خود افزود: پرهیز از شعارهای افراطی و توهین به عقاید همدیگر راهکاری است که برای رسیدن به تراز بالاتری از اتحاد به همه مردم استان اعم از ترک، کرد، شیعه و سنی پیشنهاد می‌کنم و امیدوارم به میمنت میلاد رسول اکرم(ص) روزهای پیش رو را تمرینی برای این امر قرار دهیم.

وی در خاتمه این پیام، اظهار داشت: فرا رسیدن میلاد مسعود پیامبر مهر و دوستی حضرت محمد مصطفی(ص) را خدمت همه مردم شریف استان تبریک عرض کرده و از خداوند منان برای همه عزیزان آرامش و آسایش مسئلت می‌ کنم./203/936/ب1

ارسال نظرات