۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۴۶۶۶۷۵
به مناسبت هفته قرآن و عترت؛

نمایشگاه صنایع دستی قرآن و عترت در ارومیه افتتاح شد

نمایشگاه صنایع دستی قرآن و عترت با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ارومیه افتتاح شد.
نمایشگاه قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، نمایشگاه صنایع دستی قرآن و عترت با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی امروز در ارومیه افتتاح شد.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، اظهار داشت: بر اساس سند توسعه فعالیتهای قرآنی کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسؤول ترغیب و ترویج فعالیتهای قرآنی است که نمایشگاه صنایع دستی قرآن و عترت می تواند در این راستا باشد.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار در هشت استان کشور هفته قرآن و عترت اعلام شده است، افزود: آذربایجان غربی آمادگی خود را برای اجرای برنامه های این هفته اعلام کرد و با برپایی نمایشگاه ها و اجرای برنامه های مختلف از جمله مسابقات قرآنی به گرامیداشت این هفته پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به نقش صنایع گردشگری و میراث فرهنگی در برگزاری نمایشگاه صنایع دستی قرآن و عترت، گفت: از فعالان جشنواره های قرآنی و فرهنگی نهاد صنایع گردشگری و میراث فرهنگی است که امسال سنگ تمام گذاشته اند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی قرآن و عترت تا 27 آذرماه بر پا است، ادامه داد: این نمایشگاه در امتداد نمایشگاه فرهنگی و هنری قرآن و عترت که دیروز در فرهنگسرای ارومیه افتتاح شد، شکل گرفته و بخاطر تنوع آثار هنری این بخش به شکل مجزا در خانه گردشگری این شهر مورد بازدید عموم قرار گرفته است.

حجت الاسلام کریمی ضمن تقدیر از حضور اصحاب رسانه و انعکاس به موقع اخبار برنامه های هفته قرآن و عترت از ارائه 90 اثر منتخب در این نمایشگاه خبر داد و افزود: نمایشخوانی و مسابقات قرآنی در کنار برپایی نمایشگاههای قرآن و عترت از جمله برنامه های قابل اجرا این هفته است.

وی در پایان به تجلیل از سه نفر از منتخبان آثار ارسالی به نمایشگاه صنایع دستی قرآن و عترت اشاره و اضافه کرد: آثار ارسالی به این نمایشگاه در رشته های صنایع چوبی، رودوزیهای سنتی، سفالگری، کاشی هفت رنگ، تابلو فرش، قلم زنی، معرق چوب، معرق_مشبک، تذهیب، مینیاتور و پیکر تراشی است.

گفتنی است، نمایشگاه صنایع دستی قرآن و عترت از امروز تا 27 آذر ماه واقع در خانه گردشگری در خیابان امام خمینی(ره) ارومیه از تمامی بازدید کنندگان استقبال می کند./202/936/ب1

ارسال نظرات