۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۴۶۶۷۵۲
به میزبانی همدان؛

جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از امروز کلید می خورد

همدان از امروز و برای دهمین بار میزبان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به عنوان یکی از معتبرترین جشنواره های هنری کشور خواهد بود.
جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

به گزارش خبرگزاری رسا، بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، از امروز  دوشنبه 22 آذرماه در همدان آغاز می شود.

این دوره از جشنواره با شعار «مهر بر صحنه کودکی» از امروز آغاز و ۲۷ آذر همزمان با فرخنده سالروز میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف و تقدیر از آنها به کار خود پایان خواهد داد.

۵۰ گروه نمایشی در طول شش روز برپایی این جشنواره با بیش از ۱۶۰ اجرای نمایش در این جشنواره حضور دارند که بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره، ۱۰ گروه نمایشی حاضر در این رویداد بزرگ هنری از کشورهای خارجی هستند که در ۱۲ سالن نمایشی همدان به اجرای آثار خود خواهند پرداخت.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان دارای ۱۰ بخش تخصصی شامل مسابقه کودک، مسابقه نوجوان، مسابقه خردسال، مسابقه بین‌الملل، مسابقه دانش‌آموزی، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه خیابانی، نمایشنامه‌خوانی، نشست‌های تخصصی و بخش صدسالگی تئاتر کودک و نوجوان است.

براساس جدول اجرایی اعلام شده در روز نخست این رویداد نمایشی۷ نمایش در بخش‌های گوناگون رقابتی در سالن‌های متعدد همدان همچون شهید آوینی، تئاتر شهرهمدان، سالن فجر، سالن اصلی بوعلی و سالن مهدیه به روی صحنه خواهند رفت و دو نمایش خیابانی نیز در محوطه بیرونی مجتمع فرهنگی و سینمایی شهید‌آوینی این شهر  برای عموم علاقه‌مندان اجرا خواهند شد.

گفتنی است؛ جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به عنوان یکی از معتبرترین جشنواره های هنری کشور است که بسیاری از کارشناسان به جهت اهمیت و جریان‌سازی، آن را هم‌ردیف و هم‌طراز با جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» می‌دانند./872/101/ب3

ارسال نظرات