۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۴۶۶۹۹۴
استاد حوزه و دانشگاه:

جوامع اسلامی با تکیه بر مشترکات به دنبال وحدت باشند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مسلمانان باید از هر گروه و مذهبی وحدت خود را حفظ کنند، گفت: جوامع اسلامی با تکیه بر مشترکات به دنبال وحدت باشند که می تواند بسیار راهگشا بوده و نتایج گرانقدری صورت دهد.
حجت الاسلام ابراهیمیان نیروی انتظامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در مراسم تجلیل از بازنشستگان انتظامی استان مازندران که در سالن همایش های اریکه آریایی آمل برگزار شد با اشاره به هفته وحدت اظهارداشت: ضرورت دارد در راستای وحدت محوری کوشا بوده و آن را در جامعه تسلامی ترویج دهیم.

وی تصریح کرد: نیاز است ولایت اهل بیت معصومین(ع) را به بهترین نحو ممکن و آنگونه که شایسته است بشناسیم تا بتوانیم به شناخت درستی از خداوند متعال دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام ابراهیمیان افزود: بهره گیری و شناخت درست از خاندان عصمت و طهارت زمینه ساز ایمان راستین و استوار انسان شده و برکات و دستاوردهای ارزشمندی دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مسلمانان باید از هر گروه و مذهبی وحدت خود را حفظ کنند، گفت: جوامع اسلامی با تکیه بر مشترکات به دنبال وحدت باشند که می تواند بسیار راهگشا بوده و نتایج گرانقدری صورت دهد.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد مسلمانان در امور مربوط به امت اسلامی وحدت نظر لازم را حفظ کرده تا بتوانند وحدت اسلامی را محقق کنند که نیاز است وسعت نظر داشته و فراتر از مرزهای دینی و ملی گام بردارند.

حجت الاسلام ابراهیمیان خاطرنشان کرد: نیاز است جوامع اسلامی به دنبال مصالح کلی اسلام و مسلمانان بوده و این امر مهم و اساسی را بر مصالح جزئی ترجیح دهند که امری مهم و اساسی است.

استاد حوزه و دانشگاه ایجاد و حفظ وحدت در جامعه اسلامی را از مظاهر تقوای اجتماعی و سیاسی دانست و بیان داشت: اختلاف پیامدهای شوم درونی و بیروی برای جامعه انسانی دارد که باید از آن دوری کنیم.

وی تصریح کرد: وحدت محوری از مهم ترین مسائل اجتماعی جهان اسلام است و در تعالیم والای دینی هیچ گونه اختلافی وجود ندارد و رسول مکرم اسلام و قرآن کریم محور وحدت هستند.

حجت الاسلام ابراهیمیان با اشاره به ضرورت توجه به فضای مجازی خاطرنشان کرد: گسترش فناوری های اطلاعات و ارتباطات نوین می تواند فرهنگ جوامع را دستخوش تغییر کند که باید مراقبت و هوشیاری لازم وجود داشته باشد.

وی با بیان این که بصیرت محوری امری ارزنده و متعالی است که باید به آن توجه شود، تصریح کرد: بصیرت شرط اصلی مقابله در برابر توطئه های دشمنان است که باید به آن توجه داشته باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه اظهارداشت: ملتی که جوانان بصیر و آگاه داشته باشد سبب می شود توطئه های شوم دشمنان آن نقش بر آب شده و در مسیر خنثی سازی قرار گیرد و نتواند اثرگذاری لازم را داشته باشد.

حجت الاسلام ابراهیمیان افزود: ضرورت دارد وظایف فردی و اجتماعی خود را به بهترین نحو ممکن و آنگونه که شایسته است عمل کنیم تا بتوانیم در مسیر سعادت و رستگاری حقیقی قرار گیریم.

وی تصریح کرد: بهره گیری از سبک زندگی اسلامی برکات و دستاوردهای ارزشمند و گرانقدری در زندگی انسان دارد که باید آن را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

گفتنی است، این مراسم با همت اداره بازنشستگان نیروهای مسلح مازندران، کانون بازنشستگان ناجای مازندران و کانون بازنشستگان آمل با اجرای پیاده روی خانوادگی بازنشستگان ناجای مازندران شروع و با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری به پایان رسید./1314/202/ب3

ارسال نظرات