۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۴۶۷۱۹۶
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی:

نبود شناخت صحیح از صفات و سنت پیامبر عامل گمراهی امت اسلامی است

حجت الاسلام فعال آذر نبود شناخت صحیح از صفات و سنت پیامبر الهی(ص) را عامل گمراهی امت اسلامی خواند و گفت: الگوگیری از سنت نبی خاتم(ص) با شناخت ایشان محقق می شود.
وحدت اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، همایش وحدت شیعه و سنی امروز با حضور رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی در دانشگاه طباطبایی ارومیه برگزار شد.

مولودی خوانی در وصف اهل بیت(ع)، اجرای مسابقه و ایراد سخنرانی در موضوع ضرورت وحدت امت اسلامی و محورهایی که سبب ایجاد وحدت می شود از جمله برنامه های اجرا شده در این همایش بود.

حجت الاسلام عسکر فعال آذر، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی در این همایش ضمن تبریک میلاد رسول گرامی اسلام(ص) به محورهای وحدت آفرین اشاره کرد و اظهار داشت: شناخت پیامبر اکرم(ص) و سجایای اخلاقی بسیار ارزشمند ایشان در این عصر ضروری است.

وی نبود شناخت صحیح از صفات و سنت پیامبر الهی(ص) را عامل گمراهی امت اسلامی خواند و افزود: الگوگیری از سنت نبی خاتم(ص) با شناخت ایشان محقق می شود و جامعه امروز امت اسلامی را محور قرار دادن سجایای اخلاقی نبی خاتم(ص) در عملکرد و پیرو راستین ایشان بودن، نجات می دهد.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی وجود نازنین رسول گرامی اسلام(ص) را محور وحدت جهان اسلام عنوان و اضافه کرد: ایران با عراق هشت سال جنگ کرد ولی چون حب اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) زبان مشترک ما بود، امروز شاهد آشتی و دوستی با عراقیها هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: اگر مسلمانان حب به نبی خاتم(ص) را محور قرار داده و سنت اصیل ایشان را در کنار آیات قرآن کریم زبان مشترک خود بدانند دشمنیها به دوستی و جنگ و نزاعها به صلح و آشتی مبدل می شود.

گفتنی است، به مناسبت هفته وحدت همایشها و جشنواره های مختلفی در آذربایجان غربی برگزار می شود که همایش وحدت دانشگاه طباطبایی ارومیه از جمله آنها است./202/936/ب1

ارسال نظرات