۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۴۶۷۲۴۵
نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

در مسیر توسعه فعالیتهای قرآنی نباید خسته شویم

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه در مسیر توسعه فعالیتهای قرآنی نباید خسته شویم و پیگیر مسائل و مطالبات باشیم، گفت: اگر به جایی برسیم که در هر کوچه‌ای برنامه محفل قرآنی داشته باشیم کار بزرگ و مؤثری انجام داده‌ایم و لازمه اجرای این برنامه حضور افراد با انگیزه و قوی است که معمولا هیچ هزینه‌ای ندارد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری شامگاه سه شنبه 23 آذرماه در نشست توسعه فعالیت‌های قرآنی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به مظلومیت و مهجوریت قرآن در جامعه، اظهار کرد: رفتار انفعالی برخی از افراد به مظلومیت و مهجوریت قرآن می ‌افزاید.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به مصوبه این جلسه مبنی بر لزوم ارزیابی عملیاتی شدن مصوبات جلسه شورای ترویج و گسترش فعالیت های قرآنی، بیان کرد: لازم است که جلسه آینده با حضور فعالان قرآنی به ارزیابی عملکرد فعالان قرآنی پس از برگزاری 12 جلسه بپردازیم که چقدر برنامه‌های قرآنی در جامعه توسعه پیدا کرده است و بانک اطلاعاتی که از ضرورت‌ها است در چه مرحله‌ای قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه اگر ضعفی احساس می ‌شود، باید یک طرح جدید ارائه شود، تصریح کرد: در مسیر توسعه فعالیتهای قرآنی نباید خسته شویم و پیگیر مسائل و مطالبات باشیم و حرکت رو به جلو ادامه یابد تا دین خود را به قرآن ادا کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای تجلیل از کلیه خادمان قرآنی و جهت شناسایی این افراد نیاز به همکاری کلیه دستگاه‌ها داریم، ادامه داد، اگر قرار است از خادمان قرآنی تجلیل شود باید طبق یک برنامه جامع و دقیق عمل کرد و نباید به زمان برگزاری این برنامه حساس باشیم بلکه کیفیت کار مورد نظر است که باید رعایت شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اهمیت محافل خانگی جلسات قرآنی، افزود: اگر به جایی برسیم که در هر کوچه‌ای برنامه محفل قرآنی داشته باشیم کار بزرگ و مؤثری انجام داده‌ایم و لازمه اجرای این برنامه حضور افراد با انگیزه و قوی است که معمولا هیچ هزینه‌ای ندارد و فضای خانه‌ها را به نور قرآن منور کرده‌ایم و با این دست برنامه‌ها می‌توان خانواده‌ها را از آسیب فضای مجازی و ماهواره‌ها در امان نگه داشت.

رییس شورای توسعه فعالیتهای قرآنی چهارمحال و بختیاری افزود: باید افرادی متولی این امر شوند و جلسات خانگی قرآنی را گسترش دهند و ظرف یک مدت کوتاه چندساله هیچ محله‌ای در شهرکرد نباشد که در آن جلسه قرآنی نباشد و این هیچ هزینه‌ای ندارد و تنها نیازمند انگیزه بالا و برنامه ریزی است.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان با انتقاد از عدم حضور و نگاه جدی نداشتن برخی از مسؤولان این استان نسبت به جلسه شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: جلسه شورای گسترش فعالیتهای قرآنی یک ترکیب مشخصی دارد که انتظار می ‌رود مسؤولان اهتمام بیشتری نسبت به حضور در این جلسات داشته باشند./9457/202/ب2

ارسال نظرات