۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۴۶۷۴۸۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

وحدت مهم ترین عامل توانمندی و اقتدار امت اسلامی است

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اسلام به عنوان مکتبی جامع اتحاد امت اسلامی را در صدر برنامه های سیاسی و اجتماعی خویش قرار داده است، گفت: به حتم وحدت اسلامی قوی ترین عامل توانمندی و اقتدار امت اسلامی خواهد بود.
هفته وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در بهشهر، حجت الاسلام مهدي خوشرو، استاد حوزه علمیه مازندران چهارشنبه شب در همایش بسیج رسانه این شهرستان، گفت: پیام اصلی هفته وحدت، برادری و انسجام وحدت و مهربانی برای همه جهان اسلام است.

وي از پیامبر گرامی اسلام به عنوان رسول خوبي ها و مهرباني ها یاد کرد و اظهار داشت: با تدابیر و اندیشه امام راحل از 12 ربیع‌الاول به روایت اهل سنت تا 17 ربیع الاول به روایت شیعه که مصادف است با میلاد رسول اکرم(ص) به عنوان هفته وحدت نام‌ گذاری شده که در این هفته بايد برنامه‌ها، راهکارهای وحدت و وحدت مداری تبیین ‌شود.

استاد حوزه علمیه مازندران از پیامبر گرامی اسلام به عنوان منشأ همه خوبی ها در جهان یاد کرد و گفت: اگر هر یک انسانی سیره عملی آن حضرت را الگوی زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهد به حتم شاهد سعادت دنیوی و اخروی خواهد بود.

وی با بیان این که امت اسلامی برای ایجاد وحدت و همدلی در دنیای اسلام باید ایمان و اعتقاد راستین به خدا و تعالی وحی را ملاک عمل خود قرار دهند، افزود: به حتم توجه به کلام الهی، سیره پیامبر گرامی اسلام و بسیاری از بزرگان دینی بهترین راه تقویت وحدت در جامعه اسلامی خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: برگزاري جلسات طرح صالحين هم نوعي برنامه ريزي براي افزايش وحدت در بين اقشار مختلف، افزايش بصيرت و تلاش براي وحدت مداري در جامعه است كه بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.

وی با بیان اين كه پیامبر گرامی اسلام جاذب بودند و دافعه نداشتند، افزود: پيامبر مهرباني ها و خوبي ها، راه نفوذ به دل ها را مي دانست و به همين دليل ديدار چهره به چهره را بيش از هر چيزي مرود توجه داشتند.

حجت الاسلام خوشرو با اشاره به این که متأسفانه امروز به دلیل پیشرفت تکنولوژی دیدارهای چهره به چهره جای خود را به فضاهای مجازی داده است، تصریح کرد: اغلب افراد ترجيح مي دهند كه ارتباطات خود را از اين طريق استحكام بخشند در حالي كه فضاي مجازي رابطه حقيقي براي برقراري ارتباط نيست.

وی با اشاره به این که فضاي مجازي برقرار کننده یک رابطه حقیقی نخواهد بود بلکه تنها وظیفه اطلاع رسانی را عهده دار است، خاطرنشان کرد: براي برقراري ارتباطي سالم بايد راه نفوذ به دل ها را از طریق ديدار و ارتباط مستقيم و چهره به چهره ايجاد كنيم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیامبر گرامی اسلام  برای جذب انسان ها از چهار روش رفتار شناسی، زبان شناسی، زمان شناسی و مخاطب شناسی استفاده می کردند، خاطر نشان كرد: اين پيامبر مهرباني ها با همين روش سرآمد اخلاق، محبت و جذب در دل ها بود.

حجت الاسلام خوشرو با تأكيد بر اين كه روحانیت و امامان جماعات مساجد بايد با بهره گیری از سیره عملی پیامبر گرامی اسلام در جذب افراد به ویژه نسل جوان به مساجد تلاش کنند، گفت: پیامبر گرامی اسلام براساس شناختي كه از افراد داشتند به آنان مسؤوليت مي دادند و اكنون هم بايد در مساجد تلاش شود تا جوانان را براساس مسؤوليت پذيري وارد كارها و امور مساجد كنند.

وی با بیان این که مساجد بايد پایگاهی امن براي آرامش و عبادت باشد، تصریح کرد: نباید مساجد را به مكاني براي جناح بازي هاي سياسي و تسويه حساب هاي مختلف تبدیل کرد و به همین دلیل بايد توجه شود تا با الگوبرداري از رفتار ائمه اطهار(ع)، زندگي اسلامي و اهل بيتي براي خود و جامعه ترسيم كنيم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امت اسلامی در تاریخ همواره شاهد تلاش دشمنان قسم خورده برای برهم زدن وحدت اسلامی مسلمانان بوده اند، گفت: بدخواهان نظام دینی با حربه های مختلف همواره سعی کردند تا اندیشه های اسلام ناب را از بین ببرند.

وی با بیان این که هر گاه دشمن در وحدت امت اسلامی خللی ایجاد کرد به راحتی به توطئه های خود دست یافت، تصریح کرد: دشمن با فتنه انگیزی قومیتی در کشورهای اسلامی آتش فتنه را در ملل اسلامی روشن کرد.

حجت الاسلام خوشرو با اشاره به این که بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران همواره به منظور تحقق وحدت اسلامی در جامعه تلاش کردند، ادامه داد: یکی از آثار و برکات وحدت اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که با همبستگی ملت ایران به وقوع پیوست.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وحدت و همدلی ملت ایران امروز به الگویی برای دیگر کشورهای جهان به منظور ایستادگی در برابر جبهه کفر و استکبار شد است، گفت:  تا وحدت و یکپارچگی بین آحاد مختلف مردم وجود دارد، دشمنان با هیچ حربه و نیرنگی نمی توانند به خواسته های شوم خود برسند.

وی خاطرنشان کرد: هفته وحدت فرصت بسیار خوبی است تا شیعه و سنی در فضایی صمیمی و با همدلی، در جهت تحقق بسترهای تقویت و تعمیق وحدت و تقریب مذاهب اسلامی گام های جدید و پر برکتی بردارند.

حجت الاسلام خوشرو با بیان این که اسلام به عنوان مکتبی جامع اتحاد امت اسلامی را در صدر برنامه های سیاسی و اجتماعی خویش قرار داده است، گفت: به حتم وحدت اسلامی قوی ترین عامل توانمندی و اقتدار امت اسلامی خواهد بود.

وی با بیان این که همه توان و سرمایه دشمنان در جهت طراحی به منظور از بین بردن وحدت شیعه و سنی خلاصه شده است، افزود: خوشبختانه با هوشیاری و تدبیر مقام معظم رهبری این توطئه دشمنان در ایران اسلامی تاکنون محقق نشده است./1317/202/ب2

ارسال نظرات