۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۴۶۸۱۴۴
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

اقتدار نظامی کشور توان فلج کردن غرب را در منطقه دارد

آیت الله علم الهدی گفت: امروز اقتدار نظامی ایران به مرحله ای رسیده که می تواند قدرت غرب و آمریکا را در منطقه فلج کند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز در دیدار نیروهای مسلح در بقعه متبرکه بی بی حسنیه تربت حیدریه، گفت: زمانی قدرت های استکباری محاسبه می کردند که نفوذ سیاسی ایران برگرفته از شعار انقلابی مردم و نظام اسلامی است که زمان این نفوذ بر حسب معنویات و اعتقادات مسلمانان در منطقه گذشته، اما تصور نمی کردند که امروز این نفوذ مبدل به اقتدار نظامی در کشور شود.

وی ادامه داد: تصور جبهه استکبار و مستکبرین عالم تا پیش از این مبتنی بر آن بود که جمهوری اسلامی ایران در غرب آسیا تنها در حب الله حضور دارد و در این جهت حزب مستقل لبنان را تراشیدند تا رقابت سیاسی ایجاد شود اما این محاسبه شان نیز نابود شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اقتدار نظام اسلامی ایران را غیر قابل پیش بینی و محاسبه دانست و اظهار کرد: بی شک این اقتدار مرهون مجاهدت و فداکاری های مردمی است که با نثار خون شهدای خود زمینه ساز حکومت حضرت مهدی(عج) شدند.

آیت الله علم الهدی در ادامه با بیان این که دشمنان نظام اسلامی برای از کار انداختن محور مقاومت در سوریه جنگ و در منطقه جریان های مصیبت بار تکفیر را به راه انداختند، یادآور شد: بی شک نتیجه همه این سیاست ها منجر به فراگیری و گسترش قدرت نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا تا به کنون شده است.

وی محور مقاومت را متکی بر دفاع صریح، قطعی و جانانه نیروهای نظامی ایران دانست و بیان کرد: روند توسعه اقتدار نظام ایران به حدی رسیده که امروز آمریکا، قدرت های وابسته به او و همه کشورهای غربی قادر به حل مشکلات نبوده و اقتدار نظامی ایران را در منطقه زبانزد می دانند که هر روز نیز بر عمق این اقتدار افزوده می شود.  

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به حرکت های خباثت آمیز آمریکا در عراق تصریح کرد: بی شک این حرکت و رفتارها آرام آرام نتیجه عکس داده و با حضور و فعالیت نیروهای حشد الشعبی در این کشور تفکر مقاومت و انقلابی در عراق رقم خورده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به ابلاغ صورت گرفته از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان فرمانده کل قوا به نیروهای مسلح بیان کرد: در نخستین ابلاغ رهبر معظم انقلاب اسلامی فعالیت در راستای تامین قدرت بازدارنده نیروهای نظامی سپاه و ارتش را تاکید کردند تا با تمرینات مستمر و پرورش نیروی انسانی متعهد قدرت بازدارندگی به وجود نیاید.  

آیت الله علم الهدی تبدیل قدرت بازدارندگی به قدرت دفاعی با رزمایش های سپاه و ارتش در منطقه را دومین فرمان رهبری نظام دانست که باید به آن جامع عمل پوشاند و اظهار کرد: بر اساس این که کشورهای عربی و غربی در منطقه با ناوهای جنگی حضور دارند، باید قدرت تهاجمی نیروهای مسلح به حدی ارتقا پیدا کند که موجودیت غرب به خطر بیفتد.  

وی در پایان افزود: خوشبختانه امروز اقتدار ایران به مرحله ای رسیده که می تواند تا قدرت غرب و آمریکا را در منطقه فلج کند.  

شایان ذکر است؛ آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی صبح امروز در نخستین سفرکاری خود به شهرستان تربت حیدریه سفر کرده و در این سفر سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) حجت الاسلام معادی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی، سردار منصوری فرمانده قرارگاه ثامن الائمه(ع) در نیروی زمبنی سپاه و تنی چند از مدیران کل ادارات و نهادهای دولتی استان خراسان رضوی وی را همراهی می کنند./202/864/ب1

ارسال نظرات