۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۶۸۱۷۴
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان:

وحدت حوزه و دانشگاه لازمه تربیت نسلی انقلابی است

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: این وحدت در جهت تربیت نسلی مؤمن و انقلابی امری مهم و انکارناپذیر است.
وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، سعید فرحبخش، بعداز ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی بررسی راه‌های وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در خرم آباد برگزار شد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه لازمه امروز جامعه است.

وی با بیان اینکه بحث سنت و مدرنیته بین دانشگاهیان از دیرباز وجود داشته است، افزود: سنت و مدرنیته موجب انشقاق بیشتر بین حوزه و دانشگاه شده است.

فرحبخش بر ضرورت تقویت وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کرد و عنوان داشت: تحقق این مهم نیازمند تعامل بیشتر روحانیان و دانشگاهیان است.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت حوزه و دانشگاه در زمینه های سیاسی و اجتماعی خاطرنشان کرد: تقویت حضور پر رنگ روحانیت و تشکیل حزبهایی متشکل از حوزویان و دانشگاهیان در حفظ و تقویت وحدت حوزه و دانشگاه مؤثر است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان وحدت حوزه و دانشگاه را زمینه ساز رشد و ارتقای معنویت در جامعه دانست و اظهار داشت: در سایه حفظ و تقویت این وحدت می توان در تربیت نسل جوان گامهای مؤثری برداشت.

وی در ادامه با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه از راه های مهم رشد علمی در کشور است، تصریح کرد: تداخل دروس حوزوی، معرفتی و دانشگاهی از ابزار مهم وحدت حوزه و دانشگاه است.

فرحبخش با تأکید بر ضرورت تدریس برخی دروس حوزوی در دانشگاه ها و دورس دانشگاهی در حوزه های علمیه افزود: می توان روشهای دانشگاهی و حوزوی را در این دو نهاد به کار برد.

وی وحدت حوزه و دانشگاه را از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: به برکت انقلاب امروز شاهد رشد و شکوفایی حوزه در نقاط گوناگون کشور هستیم و با استفاده از ظرفیت حوزه ها باید در جهت رشد و تعالی علمی، اخلاقی طلاب گام برداشت.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان در ادامه به حضور چشمگیر دانشگاهیان و حوزویان در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اشاره و عنوان کرد: این حضور نشان از وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی حضور روحانیت در دانشگاه ها را یک ضرورت دانست و افزود: در سایه این حضور می توان نسلی انقلابی و مؤمن تربیت کرد که در آینده کشور نقش آفرینی کنند./9459/202/ب3

ارسال نظرات