۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۴۶۸۶۸۳
با حضور امام جمعه ارومیه؛

نخستین نشست هماهنگی مشاوران قرآنی برگزار شد

نخستین نشست هماهنگی مشاوران قرآنی با حضور حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ارومیه برگزار شد.
نشست مشاوران قرآنی دستگاههای اجرایی با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، نخستین نشست هماهنگی مشاوران قرآنی ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و حجت‌الاسلام کریمی مدیرکل ارشاد اسلامی و مشاوران دستگاه های دولتی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام محمدباقر کریمی اظهار داشت: شورای هماهنگی فعالیتهای قرآنی سه هدف را دنبال می‌کند؛ یک تبلیغ و ترویج قرآن، دوم پژوهش‌ها و تحقیقات قرآنی و سوم آموزش های قرآنی که اکنون در دو حوزه تبلیغ و آموزشهای قرآنی کمیته های ویژه تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: این شورا مسؤولیت هماهنگی تمام فعالیتهای قرآنی چه در قالب مؤسسات قرآنی چه در قالب دستگاه های اجرایی و چه در هر قالب و از طرف هر سازمان دولتی و غیردولتی داشته و برای حوزه فرهنگ قرآنی برنامه ریزی ها مناسبی از سال 92 انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه آذربایجان غربی از نظر فعالیتهای قرآنی، جزو پنج استان برتر در سطح کشور بوده و دارای حافظان و قاریان بزرگی چون آقایان وکیلی، ولیزاده و محمدنژاد است، وظیفه ما برای بهبود شرایط فعالیت ها قرآنی و همچنین ترویج این امر بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام کریمی با اشاره به انتخاب مشاوران قرآنی در دستگاه ها، افزود: این یک فرصت مناسب جهت ترویج فرهنگ قرآنی در ادارات است تا فعالیت های قرآنی به صورت یک دست و دقیق در دستگاه ها اجرای مورد حمایت و توجه قرار گیرد.

وحید وکیلی، دبیر کارگروه هماهنگی فعالیت های قرآنی نیز تصریح کرد: امروز این فرصت بزرگی است که توانستیم افرادی به عنوان مشاوران قرآنی در سازمان ها مورد توجه قرار گرفته و طبق منشور قرآنی برای اهداف تعریف شده جلسات هماهنگی تشکیل دهیم.

وی گفت: تمسک به قرآن کریم منجر به بهبود وضعیف فرهنگی جامعه شده و اگر ما می خواهیم جامعه ای عاری از مشکلات داشته باشیم باید فرهنگ و اخلاق قرآنی را محور برنامه ها و دستگاه ها قرار دهیم.

در ادامه برنامه، تعدادی از حاضران با اشاره به مشکلات فرهنگی به نبود تعریف درست از مهندسی فرهنگی، کمبود قرآن کریم در بعضی از مناطق ،بی توجهی به فعالیت ها قرآنی در ادارات سخن گفتند./936/202/ب2

ارسال نظرات