۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۴۶۹۵۳۸
آیت الله طبرسی:

حماسه نهم دی با وحدت و ایمان ملت ایران خلق شد

نماینده ولی فقیه در مازندران به در پیش بودن حماسه تاریخی نهم دی اشاره کرد و با بیان این که این حماسه عظیم، تجلی وحدت و همدلی ملت ایران در دفاع از انقلاب و ولایت بود، گفت: حماسه نهم دی با وحدت و ایمان مردم کشور خلق شد.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار یگان حفاظت هواپیمایی استان با اشاره به نقش و جایگاه سپاه در عرصه های مختلف این انقلاب، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره با تکیه بر عقیده و مکتب الهی و همچنین تبعیت محض از ولایت در کشور اثرگذار بوده است.

وی با بیان این که حضور سپاه در همه عرصه های انقلاب با موفقیت همراه بوده است، افزود: سپاه در طول سه دهه اخیر همه وظایف محوله به خود به نحو احسن انجام داده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که کارنامه سپاه پاسداران از ابتدای تشکیل آن تا به امروز روشن و پرافتخار است، خاطرنشان کرد: هر جا که مسؤولان به این نیروی انقلابی و پرافتخار تکیه کردند پیروزی شامل حال آنها شده است.

آیت الله طبرسی با بیان این که سپاه پاسداران به عنوان یک نیروی نظامی انقلابی علاوه بر وظایف خود در این عرصه در بخش های دیگر کشور نیز همراه و مدافع انقلاب بوده است، تصریح کرد: پس از هشت سال جنگ تحمیلی برادران سپاه در عرصه سازندگی و بازسازی مناطق جنگ زده نقش بسیارعمده ای داشتند.

وی نقش سپاه پاسداران در عرصه سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی را بسیار اثرگذار توصیف کرد و بیان داشت: امروز همه بخش های کشور مدیون تلاش ها و از خودگذشتگی های پاسداران انقلاب اسلامی است.

امام جمعه ساری تشکیل سپاه پاسداران از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی را نشان از هوشمندی و آینده نگری امام راحل دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) با تشکیل این نیروی مردمی و انقلابی، نظام و انقلاب را بیمه کردند.

آیت الله طبرسی جمهوری اسلامی ایران را یکی از کشورهای امن دنیا معرفی کرد و با بیان این که این امنیت مرهون تلاش های شبانه روزی نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران است، بیان داشت: نیروی مردمی سپاه بدون هیچ چشم داشت و کاملاً بی ادعا در دفاع از انقلاب و آرمان های امام و نظام در صحنه حضور دارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که سپاه حراست و پاسداری از انقلاب را رسالت اصلی خود می داند و در این مسیر از هیچ کوششی تاکنون دریغ نکرده است، افزود: سپاه در برابر توطئه و هجمه های دشمنان هوشیار و بیدار است و با همه توان از انقلاب پاسداری خواهد کرد.

امام جمعه ساری امنیت را نعمتی ارزشمند برای هر ملتی دانست و خاطرنشان کرد: اگر مردم یک کشور از امنیت و آسایش برخوردار نباشند هیچ گاه نمی توانند به پیشرفت و توسعه فکر کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که ایمان و فداکاری پاسداران بسیار ارزشمند است، افزود: امروز سپاه آبروی انقلاب را حفظ کرده و اجرش مجاهدت است و الحمدالله در همه جا نقش آفرینی می کند.

وی با بیان این که پس از انقلاب اسلامی سپاه به عنوان یکی از نهادهای اثرگذار در صیانت از جمهوری اسلامی در همه عرصه ها و صحنه درخشش داشته است، تصریح کرد:  اگر نقش آفرینی این نیروی مردمی و انقلابی در دفاع از نظام و آرمان های انقلاب نبود دشمن به اهداف و برنامه های خود دست پیدا می کرد.

امام جمعه ساری سپاه پاسداران را از سرمایه‌های بزرگ معنوی، عقیدتی، نظامی و امنیتی در کشور دانست و افزود: سپاه در حفظ ارزش‌های نظام اسلامی، ایثارگری و شهادت‌طلبی کارنامه روشنی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن از خود به جای گذاشته است.

وی ایجاد ناامنی در ایران اسلامی را یکی از مهم ترین اهداف دشمنان پس از انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: دشمنان داخلی و خارجی از همه ظرفیت و توان خود برای ناامن کردن مناطق مختلف کشور استفاده کردند که با بمب گذاری، ترور و به شهادت رساندن نیروهای انقلابی، 17 هزار نفر از فرزندان این کشور را به شهادت رساندند.

امام جمعه ساری به دستور امام خمینی(ره) در تشکیل یگان حفاظتی برای برقراری امنیت پروازهای کشور اشاره کرد و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در پنجم دی سال 63 با ضمن تشکیل این یگان، سپاه پاسداران را مأمور صیانت از مرزهای هوایی کشور کردند.

وی با اشاره به این که علیرغم وضعیت بحرانی امروز کشورهای منطقه، جمهوری اسلامی ایران از یک امنیت پایدار و مناسبی برخودار هستند، خاطرنشان کرد: این امنیت مرهون تلاش های شبانه روزی فرزندان انقلاب اسلامی در نیروهای مسلح است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اعتقاد و باور دینی را از شاخصه های مهم سپاه و عامل موفقیت این نیروی مردمی و انقلابی دانست و تصریح کرد: این نیروی انقلابی با همه توان در صیانت و پاسداری از ارزش های جمهوری اسلامی حاضر است.

آیت الله طبرسی با تقدیر از تلاش های شبانه روزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صیانت و ایجاد امنیت در مرزهای هوایی کشور، خاطرنشان کرد: مکتب و باور دینی این نیروی مردمی و انقلابی مهم ترین عامل موفقیت سپاه در انجام مأموریت های محوله است.

وی با اشاره به کارنامه روشن و افتخارآمیز رزمندگان سپاه در هشت سال دفاع مقدس، آن را افتخاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: پاسداران نظام اسلامی، فرزندان انقلاب هستند که برای برافراشته شدن پرچم اسلام و انقلاب جان شیرین خود را نیز تقدیم می کنند.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود تحولات امروز منطقه اشاره کرد و با بیان این که شهر حلب با ایستادگی جبهه مقاومت آزاد شد، گفت: این آزاد سازی پیروزی بزرگی برای جبهه مقاومت و شکست سنگینی برای آمریکا و همپیمانانش بود.

وی با بیان این که آزادسازی حلب با تکیه بر تفکر انقلابی آزاد شد، افزود: ایثارگری و شهادت طلبی مدافعان حرم موجب تغییر بسیاری از معادلات سیاسی و نظامی کشورهای جهان در سوریه شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن حماسه تاریخی نهم دی اشاره کرد و با بیان این که این حماسه عظیم، تجلی وحدت و همدلی ملت ایران در دفاع از انقلاب و ولایت بود، گفت: حماسه نهم دی با وحدت و ایمان مردم کشور خلق شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت وحدت و همدلی آحاد جامعه اسلامی در شرایط فعلی تأکید کرد و گفت: برای استمرار نظام اسلامی باید فکر، قلم و صف واحد را در سایه ولایت فقیه داشته باشیم.

امام جمعه ساری با بیان این که کشورمان همچنان در خطر فتنه دشمنان قرار دارد، افزود: دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی هر روز با نقشه ها و ترفندهای تازه ای به جنگ با انقلاب اسلامی می آیند که این مسأله نیازمند هوشیاری و بصیرت بیشتر ملت ایران است./1317/202/ب2

ارسال نظرات