۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۴۷۰۴۶۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

غیرت دینی و بلوغ سیاسی ملت در یوم‌الله 9 دی نقشه فتنه‌گران را نقش بر آب کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در نهم دی مردم با غیرت دینی و بلوغ سیاسی به صحنه آمده، تمام تلاشهای 8ماهه منافقان و فتنه گران را نقش بر آب کرده و انقلابی در انقلاب ایجاد کردند.
حجت الاسلام یعقوبی - نشست بصیرتی حوزه ولایی حوزه انقلابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه چهارشنبه در نشست بصيرتي «حوزه ولايي، حوزه انقلابي» که به مناسبت یوم‌الله نهم دی‌ماه با حضور طلاب و اساتید مدارس علمیه استان خراسان شمالی در محل حسینیه شهدای مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، بر تبیین و تشریح حماسه نهم دی در بین اقشار مختلف مردم تأکید کرد.

وی با بیان اینکه نهم دی یوم‌الله و روز بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی است، افزود: نهم دی در ردیف 22 بهمن و روز بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی است؛ زیرا در نهم دی مردم با غیرت دینی و بلوغ سیاسی به صحنه آمدند، تمام تلاشهای هشت‌ماهه منافقان و فتنه گران را نقش بر آب کرده و انقلابی در انقلاب ایجاد کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه با حماسه نهم دی دنیا متحیر شد، اضافه کرد: دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی منتظر سقوط نظام بودند اما ناباورانه حضور میلیونی مردم را مشاهده کردند.

وی با بیان اینکه حتی مسؤولان ما هم انتظار چنین حضوری را نداشتند و برای آن آمادگی نداشتند، خاطرنشان کرد: حتی صدا و سیما و رسانه‌های ما هم برای پوشش این حماسه آماده نبود؛ زیرا حماسه نهم دی غافل‌گیر کننده بود و از دین و دلت ملت برخاسته بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: کسانی که در نهم دی به صحنه آمدند غیرت و بصیرت دینی داشتند و با سیل خروشان خود همه خار و خاشاک‌ها را از مسیر برداشت و خطر را از انقلاب و نظام اسلامی دفع کرد.

وی با اشاره به اینکه نهم دی باطل‌کننده فتنه هشت‌ماهه در ایران اسلامی بود، افزود: در حالی که فتنه‌گران در مرکز و بخشهایی از ایران آشوب و بلوا به پا کرده بودند مردم با حضور حماسی خود فتنه و فتنه‌گران را از صحنه بیرون کردند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه اگر به فتنه نگاه کلانی داشته باشیم بر اساس آیات و روایات سه نوع فتنه وجود دارد، تصریح کرد: در قرآن فتنه به معنای امتحان و آزمون آمده و تصریح شده که مؤمنان را به روشهای مختلف امتحان می‌کنیم تا درجات آنها مشخص شود.

وی ادامه داد: خداوند تمام افراد اعم از ظالم و مظلوم، مؤمن، عالم و دیگران را به خوب و بد امتحان می‌کند؛ ازاین‌رو هیچ‌گاه نباید از امتحانهای الهی غافل باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مواد امتحانی خداوند گرفتن و دادن نعمت است، افزود: گاهی خداوند انسان را فرزندان و مال و ثروت امتحان می‌کند که گرفتن و دادن آنها امتحان است.

وی با اشاره به اینکه فتنه سال 88 هم امتحانی برای خواص و عوام بود، اضافه کرد: در این امتحان برخی نمره قبولی گرفته و برخی با وجود اینکه در زمره خواص بودند قبول نشدند./9314/202/ب3

ارسال نظرات