۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۷۰۷۹۸
در سومین نشست گروه های تبلیغ رسانه ای دفتر تبلیغات مطرح شد؛

تخصصی سازی رویکرد جدی معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات برای سال 96

مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: امیدواریم همانطور که متخصصان علمی در حوزه های مختلف داریم، در فعالیت های فرهنگی در بخش رسانه ای و مجازی و مکتوب بتوانیم ادعا کنیم که فیلم ساز تخصصی حوزه نماز داریم.
سومین نشست گروه های تبلیغ رسانه ای دفتر تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اباذر جعفری مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عصر امروز در سومین نشست گروه های تبلیغ رسانه ای دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: 65 گروهی که در بخش رسانه وجود دارد، نسبت به ضرورت ها و مسائل اولویت داری که در قطب های چهارگانه دفتر تبلیغات اسلامی احصا شده، ظرفیت  محدودی است؛ شاید آسیبی که ما را تهدید می کند، پراکنده کاری فعالان عرصه رسانه است.

وی گفت: در بخش های سه گانه مجازی، رسانه و مکتوب تأکید شده است که حتی المقدور جهت دهی فعالیت های گروه ها به سمت تخصصی سازی باشد؛ به این معنا که اگر افرادی سابقه تحصیلاتی و علاقه مندی های افراد و نمونه هایشان در حوزه خاصی است، سعی کنند از چارچوب تخصصی پای خود را بیرون نگذارند و همانطور که در متخصصان علمی در حوزه های مختلف داریم، در فعالیت های فرهنگی در بخش رسانه ای و مجازی و مکتوب بتوانیم ادعا کنیم که فیلم ساز تخصصی حوزه نماز داریم.

جعفری با بیان این که قطعا کارکرد و نقش مبلغان فراتر از یک فیلم ساز است، تصریح کرد: شاید هدف اولیه از فعالیت مبلغان تولید رسانه ای نباشد، آشنا شدن مبلغان با فرآیند تولید، داشتن تجربه و نمونه کار در این عرصه ها خیلی مهم است.

تخصصی سازی رویکرد جدی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برای سال 96

وی افزود: امیدواریم مبلغان به عنوان یک سر تیم و مشاوره و نظریه پرداز به فیلم سازان متعدد در حوزه تخصصی کمک کند، روی مبلغان حساب کنیم.

مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: این تخصصی سازی با عنوان یک رویکرد جدی برای سال 96 در معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی دنبال می شود و سعی خواهد شد حمایتی که مبلغان صورت می گیرد، عمدتا در رشته ها و زمینه های تخصصی باشد که مبلغان علاقه مندی و توانمندی فعالیت کنند.

همچنین در این نشست، مهدی فیروزجاهی مسؤول بخش داستان اداره مکتوب ادبی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان بر تأثیر ادبیات داستانی در امر تبلیغ و ترویج ارزش ها تأکید داشتند.

وی با اشاره به حمایت همه جانبه اداره تبلیغ مکتوب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از مبلغان و گروه های تبلیغ رسانه ای گفت: اداره تبلیغ مکتوب دفتر تبلیغات اسلامی در مدت دو ماهی که در این اداره مستقر شده ایم، فعالیت ما بیشتر حمایت از مبلغان است و هیچ گونه تصدی گری در کار نداریم.

تشریح روند حمایت از آثار مکتوب مبلغان

مسؤول بخش داستان اداره مکتوب ادبی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به روند حمایت از آثار مکتوب مبلغان اشاره و تصریح کرد: حمایت اداره تبلیغ مکتوب دفتر تبلیغات اسلامی از گروه های تبلیغ رسانه ای به این صورت شکل می گیرد که مبلغان با ارائه خلاصه طرح های داستانشان شروع تقاضای حمایتشان است که مورد بررسی قرار می دهیم که در صورت تصویب، قراردادی منعقد می شود که نگارش صورت می گیرد و سپس بدون هیچ گونه چشم داشتی حق حمایتی پرداخت می شود.

وی ضمن بیان حمایت های اداره تبلیغ مکتوب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: برگزاری کارگاه های ارتقاء مهارت در نوشتن دیگر حمایتی است که از گروه های تبلیغی صورت می گیرد.

فیروزجاهی در پایان خاطرنشان کرد: از ظرفیت های سایت بلاغ برای معرفی آثار مبلغان استفاده می شود؛ حمایت های اداره تبلیغ مکتوب از خواهران و برادران طلبه سراسر کشور صورت می گیرد./822/202/ب3

 

ارسال نظرات