۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۴۷۱۰۴۱
امام جمه رامسر:

تبیین مواضع انقلاب در جامعه وظیفه روحانیت است

حجت الاسلام رضایی با توجه به این که دنیا زدگی انسان را از ارزش های انقلابی دور می کند، گفت: تبیین مواضع انقلاب باید در جامعه از سوی روحانیان و خواص کشور در بین مردم ایجاد شود تا مردم انقلاب را خوب درک کنند و بفهمند که این انقلاب چه طور به دست آمده و اگر این انقلاب نبود، امنیتی هم در کشور برپا نشده بود.
امام جمعه رامسر 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جعفر رضایی امام جمعه رامسر امروز ظهر در مدرسه فقه و اصول آل یاسین قم، گفت: مردم نباید مباحث بصیرتی را فقط محدود به روز نهم دی بکنند.

وی افزود: حماسه نهم دی حماسه ای زیبا برای نسل چهارم بود که مردم با آمدن به خیابان ها به بچه های نسل چهارم بیان کردند که انسان زمانی می تواند از دشمن محفوظ بماند که بصیرت داشته باشد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که مردم در روز نهم دی عشق خودشان را به رهبری نشان دادند و گفتند که تا جان داریم از ولایت دور نمی شویم، ابراز داشت: نهم دی برای یک روز و یک ساعت مشخصی نبوده بلکه نهم دی باید الگوی برای تمام روزه ها باشد تا دوباره دشمن به کشور نفوذ نکند.

وی خاطرنشان کرد: حماسه نهم دی باید همچون 22بهمن در کشور پایه گذاری شود و همان شور و اشتیاقی که مردم برای آمدن به خیابان برای 22 بهمن دارند، باید در روز نهم دی هم در هر سال داشته باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که روایات زیادی در مورد مفهوم صبر داریم، بیان داشت: دین اسلام مردم را به صبر در مقابل سختی ها، سفارش کرده است که امام علی(ع) در حکمت های نهج البلاغه می فرماید که کسی که صبر در زندگی خود نداشته باشد، دیگر ایمانی هم ندارد.

وی ادامه داد: صبر به معنای حقیقی به چیزی اطلاق می شود که انسان در زندگی خود صبر، تحمل و رضایت خدا را داشته باشد تا بتواند زندگی خوبی را برای خود در دنیا و آخرت بسازد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که انقلابی ماندن در دنیا نیاز به صبر واقعی دارد، اظهار داشت: ارزش اسلام به ماندگاری او بوده و تنها وظیفه مردم امروزه در دنیا این است که همان طوری که افرادی برای این انقلاب تلاش کردند، باید جوانان هم در این دنیا از انقلاب دفاع کنند.

امام جمعه رامسر اظهار داشت: فتنه88 محصول کسانی بود که نتوانستند بر انقلابی بودن خود بایستند و با اندک حرف دشمن، در برابر ارزشهای انقلاب خود، سست شدند و چنین فتنه ای را به وجود آوردند.

وی اظهار داشت: تبیین مواضع انقلاب باید در جامعه از سوی روحانیان و خواص کشور در بین مردم ایجاد شود تا مردم انقلاب را خوب درک کنند و بفهمند که این انقلاب چه طور به دست آمده و اگر این انقلاب نبود، امنیتی هم در کشور برپا نشده بود.

حجت الاسلام رضایی با توجه به این که دنیا زدگی انسان را از ارزش های انقلابی دور می کند، خاطرنشان کرد: چهارچوب انقلاب اسلامی، قرآن و روایات است و کسی که بر خلاف این دو حرفی را بزند، انقلابی نیست.

وی ابراز داشت: مردم بدانند دشمن اسلام هیچ موقع دست از دشمنی خود برنمی دارد و این طور که اطلاعات ایران بیان کرده این است که هر ده سالی یکبار، فتنه ای در کشور با برنامه ریزی دشمن به وجود می آید به همین صورت نباید انسان بصیرت را فراموش کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که ما باید از ولایت فقیه اطاعت کنیم، اظهار داشت: شخصیت ولی فقیه سدمحکمی در مقابل هدف های دشمن بوده و روشنگری رهبر انقلاب سبب شد که فتنه88 در کشور از بین برود.

وی در پایان گفت: دشمن همیشه اعلام کرده که هیچ موقع از دشمنی کردن خسته نمی شود و ما مسلمانان هم باید تلاش خود را بیشتر کرده تا با دشمن در تمام زمینه ها، بجنگیم./9707/202/ب3

ارسال نظرات