۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۴۷۱۱۱۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

ریشه اصلی پیروزی انقلاب اسلامی در آیات قرآنی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که پیروزی مردم ایران بر رژیم طاغوت با عمل به احکام قرآن تحقق یافت، گفت: ریشه اصلی پیروزی انقلاب اسلامی در آیات قرآنی است.
حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در جمع اعضای کمیته قرآنی بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: حلقه مفقوده فعالیت‌‌ها و برنامه های قرآنی در استان عدم اتحاد و انسجام است.

وی با انتقاد از موازی کاری نهادها و مؤسسات قرآنی در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این امر مانع بزرگبر سر راه فعالیت ها و رشد برنامه های قرآنی هدفمند به شمار می رود و باید با محور قرار دادن برنامه‌های دهه فجر در راستای همدلی و انسجام حرکت کنیم.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که آذربایجان مهد فعالیت های قرآنی در کشور بوده است، افزود: امیدواریم شورای عالی قرآن در استان که آرزوی دیرینه مجموعه قرآنی است؛ شکل بگیرد و تقسیم کار در آن صورت گرفته تا دیگر شاهد تقسیم اعتبارات و کارهای جزیره ای نباشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ۱۵ بهمن به عنوان روز انقلاب و قرآن نام‌گذاری شده و همزمان با این روز همایش و تجمع عظیمی به نام مدافعان حرم در مرکز استان برگزار خواهد شد، افزود: باید به این حقیقت ایمان داشت که منشا انقلاب اسلامی ایران چیزی جز قرآن و اهل بیت(ع) نیست.

وی با بیان این‌که پیروزی مردم ایران بر رژیم طاغوت با عمل به احکام قرآن تحقق یافت، گفت: ریشه اصلی پیروزی انقلاب اسلامی در آیات قرآنی است؛ اگر دیروز با عمل به قرآن توانستیم طومار رژیم 2500 شاهنشاهی در کشور را نابود کنیم؛ تداوم این نهضت نیز تنها با تمسک به آیات قرآنی محقق خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که تبریز در سال 2018 میلادی به عنوان شهر نمونه گردشگری لسلامی انتخاب شده است، گفت: این عنوان می تواند با برگزاری یادواره شهدای قرآنی استان آذربایجان شرقی به نام ۳۶ شهید حافظ و قاری مزین شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که جلوه‌های گردشگری اسلامی بایستی در برنامه های تبریز 2018 نمود بیشتری داشته باشد، گفت: تبریز در طول تاریخ مهد عارفان و قاریان بزرگ قرآنی بوده است اگر دیروز از تبریز شمس الحق به پا خواست و مراد مولانا شد در عصر معاصر نیز شمس الوحی علامه طباطبایی و علامه امینی و علامه جعفری در این سرزمین طلوع کرده‌اند.

وی با بیان این‌که مفاخر دینی آذربایجان و تبریز هنوز آنگونه باید شناخته شده نیستند، گفت: متاسفانه کارهای قرآنی در شأن این شهر صورت نگرفته است و باید تلاش‌های بیشتر و در خور نام آذربایجان و تبریز صورت گیرد؛ نقش نهادهای فرهنگی و دینی در تبریز 2018 نباید فراموش شود./202/935/ب1

ارسال نظرات