۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۴۷۱۲۰۲
امام جمعه آمل:

ترویج فرهنگ وقف سبب گسترش ارزش های اسلامی و انقلابی می شود

امام جمعه ‌آمل گفت: ترویج فرهنگ وقف زمینه ساز گسترش اندیشه های دینی و اسلامی و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه‌ آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل که در مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد با بیان این که نیاز است خدمت به مردم را سرلوحه کارمان قرار دهیم، گفت: هر آمدنی رفتنی دارد و آنچه برایمان بسیار مهم است و می ماند خدمت صادقانه به مردم بوده که باید در این عرصه تلاش شود.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: خدمت به مردم برکات و دستاوردهای ارزشمند و گرانقدری دارد که ضروری است تا از همه فرصت ها و ظرفیت ها در این مسیر استفاده کنیم.

وی با قدردانی از تلاش و زحمات اداره اوقاف و امورخیریه در جهت رسیدگی به امور مردم، افزود: این نهاد مقدس تحت نظر مقام معظم رهبری فعالیت دارد و باید هر خدمتی به مردم می شود با بهره گیری از رهنمودها و تدابیر ایشان باشد.

وی خاطرنشان کرد: تحقق رهنمودها و مطالبات ارزشمند مقام معظم رهبری برکات والایی دارد که همواره باید در این مسیر ارزنده و گرانقدر تلاش های ارزنده و شایسته ای صورت دهیم.

امام جمعه آمل با اشاره به خدمات بیش از 3 ساله رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل، بیان داشت: خدمت به مردم می ماند و تا قیامت استمرار دارد که باید به بهترین نحو ممکن در راستای تحقق آن کوشا باشیم.

حجت الاسلام مرتضوی اظهار داشت: این قلم و میزی که در اختیار ما قرار گرفت باید زمینه ساز خیر برای مردم، نظام و ارزشهای انقلاب اسلامی باشد که ارزش و اهمیت بسیاری دارد.

امام جمعه آمل گفت: انسانی که هجرت می کند کاستی ها را تقویت می کند تا بتواند خوب بدرخشد و باید دست مدیران را بگیریم که اوقاف و بسیاری از مجموعه ها نهادهای مردمی هستند اگر با هم باشند معنا پیدا می کنند.

وی ادامه داد: امروز بسیاری از مردم گرفتار موضوعات مختلفی از جمله وقف هستند و بعضی از نقاط روستاها و شهر آمل وقف است و فرزندان واقفان باید در مسیر عمل به نیت واقف حرکت کنند.

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: اجرای نیت واقفان زمینه ساز رضایت خداوند متعال می شود و سبب آن شده تا انسان در سرای قیامت سربلند باشد.

امام جمعه آمل اظهار داشت: این سرای هستی فانی است و روزی باید از دنیا برویم و آن چیزی که باقی می ماند عمل نیکو و صالح است که ضرورت دارد تا آن را در برنامه های زندگی خود مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: عمل صالح فقط در بجا آوردن واجبات نبوده و باید عمل انجام دهیم تا از مسیر آمرزش پروردگار متعال خارج نشویم و عمل صالح شاخه و برگهای مختلفی دارد و یکی از آن انجام کارهای خیر است که ضرورت دارد تقویت شود.

امام جمعه آمل با بیان این که ترویج فرهنگ وقف ضرورتی اساسی است، گفت: وقف یکی دیگری از اعمال صالح است که امروز همه وظیفه داریم نگاه وافقان را به سمتی هدایت کنیم تا مورد رضایت خداوند متعال باشد.

حجت الاسلام مرتضوی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ وقف زمینه ساز گسترش اندیشه های دینی و اسلامی و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه آمل تصریح کرد: نیاز است مدیریت جدید اداره اوقاف و امور خیریه آمل با وحدت و همدلی بعضی از مشکلات شهرمان در احیای وقف را به نقطه مطلوب و شایسته برسانند.

وی ادامه داد: خدمت به مردم باید به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است مورد توجه قرار گیرد که مدیران در نظام اسلامی باید این امر مهم و اساسی را مورد توجه ویژه خود قرار دهند.

گفتنی است، حجت الاسلام محمدهادی بهرامی، به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امورخیریه آمل منصوب و از زحمات حجت الاسلام رسول علیخانی در این سمت قدردانی شد./1314/202/ب2

ارسال نظرات