۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۴۷۱۲۲۴
سخنران حرم رضوی:

آرامش خانوادگی، بزرگ‌‌ترین نعمت الهی است

حجت الاسلام حیدری کاشانی با تاکید بر اینکه آرامش خانوادگی، بزرگترین نعمت الهی است، گفت: بندگان خالص خدا از خداوند متعال خواستار همسر و فرزندان شایسته اى هستند که رفتار و سیر و سلوک آنان، مایه چشم روشنى و سرفرازى آنان در زندگى باشد.
حجت الاسلام حیدری کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی، مدیر موسسه طلیعه ظهور و سخنران حرم رضوی، پیش از ظهر امروز در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی (ره)، با اشاره به آیه «وَ الَّذينَ يَقُولُونَ رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّيَّاتِنا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقينَ إِماماً»، گفت: یکی از دعاهای همیشگی که انسان ها از خداوند متعال می کنند، تمنای آرامش خانوادگی است.

مدیر موسسه طلیعه ظهور با تاکید بر اینکه آرامش خانوادگی، بزرگترین نعمت الهی است، بیان داشت: بندگان خالص خدا، از خداوند متعال خواستار همسر و فرزندان شایسته اى هستند که رفتار و سیر و سلوک آنان، مایه چشم روشنى و سرفرازى آنان در زندگى باشد.

وی با بیان اینکه فضای بحرانی، بداخلاقی، زلزله های روحی و روانی و آمار بالای طلاق شاهد این مدعاست که زندگی های بشری، قرآنی و خدایی نیست، ابراز داشت: راه رسیدن به آرامش در محیط خانواده، اطاعت از خداوند است.

گره های زندگی، در قرآن رمزگشایی شده است

حجت الاسلام حیدری کاشانی دربخش دیگری از سخنان خود به ضرورت انس گرفتن خانواده ها به قرآن کریم تاکید کرد و اظهار داشت: قرآن کریم، نقشه گنج و سعادت دنیا و آخرت است و گره های زندگی در قرآن رمز گشایی شده و باید از قرآن کریم مدد گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه دسته ای از خانواده ها، خانواده هایی هستند که زندگی الهی و خدایی ندارند و عوض اینکه حرف اول زندگی را خداوند بزند با شیطان هم پیمان و همدل هستند، اینان را مصداق سوره مسد و داستان ابولهب دانست و گفت: ابولهب و همسرش مهار زندگی خود را به دست شیطان سپرده و آتش جهنم را برای خود مهیا کرده بودند.

سخنران حرم رضوی خانواده هایی که همسرانشان دلبستگی به دنیا دارند را مصداق همسران نوح و لوط دانست و ابراز داشت: همسران نوح و لوط، با اینکه همسران پیامبر بودند، بر اثر دلبستگی به دنیا کارشان به خیانت و خباثت رسید.

خباثت در زندگی، در جامعه ایمانی حذف شود

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید خباثت در زندگی، در جامعه ایمانی حذف شود، به ویژگی های خانواده قرآنی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از ویژگی های خانواده های قرآنی در این است که در خیرات و خوبی ها سرعت بگیرند و خانواده را به سوی طاعت و عبادت، تشویق و تحسین کنند.

مدیر موسسه طلیعه ظهور با اشاره به داستان زندگی حضرت زکریا، زندگی خانوادگی این حضرت را الگوی خانواده قرآنی دانست و ابراز داشت: خداوند متعال اسم حضرت زکریا را هفت بار در قرآن کریم ذکر کرده است که این حضرت و همسرش هم زبانی و همدلی در انجام اعمال صالح داشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند متعال، حضرت یحیی را به زکریا بخشید و او را دردمند وی ساخت، ادامه داد: حضرت یحیی ابن زکریا 12 ویژگی مشترک با حضرت سیدالشهدا(ع) دارد که نحوه شهادت هر دو شبیه یکدیگر است، شقی ترین فرد سر مقدس آنان را از تن جدا کرد و برای فرد ناپاکی هدیه فرستاد و او نیز سر مقدس را داخل طشت طلا گذاشت.

حجت الاسلام حیدری کاشانی در پایان با اشاره به اینکه یکی از دعاهای حضرت زکریا این بود که «رَبِّ هَبْ لى مِنْ لَدُنْكَ ذُرِيَّةً طَيِّبَةً اِنَّكَ سَميعُ الدُّعاء» به الگوپردازی از این حضرت برای زوج هایی که بچه دار نمی شوند تاکید کرد و افزود: دادن فرزندی در نهایت تقوا و شفای همسر این حضرت به دلیل سه ویژگی همدلی، هم زبانی در اعمال صالح و خضوع و خشوع بوده است./202/859/ب1

ارسال نظرات