۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۴۷۲۹۸۱
نماینده مردم تبریز:

آیت الله هاشمی تکیه‌گاه مطمئن برای انقلاب بود

سعیدی گفت: نقش ارزنده ای آیت الله هاشم رفسنجانی در در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران جاودانه و ماندگار است.
محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس

محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران، اظهار داشت: پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی حاوی مضامین بسیار ارزشمند و مهمی نسبت به آن عالم مجاهد بوده است.

وی با بیان این‌که تعابیر به کار برده شده از سوی رهبر معظم انقلاب نشان از عمق ارتباط صمیمی میان این دویار انقلاب و امام راحل داشته است، گفت: رهبری فرمودند؛ با فقدان "هاشمی" اینجانب هیچ شخصیت دیگری را نمی‌شناسم که تجربه‌ای مشترک و چنین درازمدت را با او در نشیب و فرازهای این دوران تاریخ‌ساز به یاد داشته باشم.

سعیدی با اشاره به این‌که آیت الله هاشمی رفسنجانی از پیشگامان نهضت مقابله با رژیم ستمشاهی بوده است، خاطرنشان کرد: آن عالم مجاهد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همراه امام خمینی(ره)، حضرت آیت الله خامنه‌ای، آیت الله طالقانی، شهید مطهری و دیگر روحانیت مبارز؛ مجاهدت‌های چشمگیری علیه رژیم ظاغوت داشته است.

وی با اشاره به این‌که آیت الله هاشمی همواره تکیه‌گاهی مطمئن برای انقلاب اسلامی بود، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در نخستین سال‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین در دورانی که جریان‌های مختلف سیاسی و معاند در داخل کشور به دنبال براندازی و فتنه گری بودند نقش مهم و ارزشمند آیت الله هاشمی فراموش نشدنی است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آن عالم مجاهد و نستوه در دوران هشت سال دفاع مقدس و در دوره‌ای که فرمانده کل قوا بود؛ نیز منشأ خیر و برکات فراوان بود و در دوران ریاست جمهوری و بعد از آن ریاست مجلس خبرگان رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلت نظام خدمت شایان توجهی داشته است.

سعیدی با اشاره به این‌که نقش ارزنده آیت الله هاشم رفسنجانی در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران جاودانه و ماندگار است، افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی عمر پربرکت خویش را بذل مبارزه در راه اسلام، انقلاب و آرمان های پاک امام راحل کرد و در تمام آوردگاه های حساس انقلاب حضوری مؤثر داشت.

وی افزود: آن عالم مجاهد در طول عمر پربرکت خویش، نقشی بی بدیل در اعتلای انقلاب اسلامی داشته و بنا به فرمایش رهبری، هوش وافر و صمیمیت کم‌نظیر او در سال های سخت انقلاب، تکیه گاهی مطمئن برای همه همکاران و مبارزان به ویژه رهبر انقلاب بود؛ سال ها تحمل زندان، شکنجه‌های ساواک و تهمت های ناجوانمردانه هیچ گاه از سعه صدر، متانت و اراده آهنین او نکاست./935/302/ب2

 

ارسال نظرات