۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۴۷۵۹۹۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

حماسه ششم بهمن آمل تجلی وحدت و همدلی مردم در دفاع از انقلاب بود

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مردم شهر هزارسنگر آمل، با خلق حماسه ای ماندگار، تبلور عشق به امام و مقتدای خويش را به منصه ظهور کشاندند، گفت: مردم شهر هزار سنگر آمل با مقاومت بي نظير خود آن چنان درسی از رشادت و جوانمردی به رخ دشمن کشيدند که تا ابد از يادها نخواهد رفت.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت حماسه تاریخی ششم بهمن مردم آمل در ساری برگزار شد با بیان این که یکی از مناطقی که کانون نا آرامی‌ها و تجاوز منافقین از خدا بی خبر شده بود، شهر آمل بود، گفت: در آن زمان بعضی از انقلابیون که اغلب کسبه و کارگر بودند، هدف ترور قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به این که منافقان کوردل از اواخر سال ۵۸ جنگل‌های زیبای آمل را محلی برای اقدامات خرابکارانه و مبارز مسلحانه علیه تنها شهر آمل، بلکه کل کشور در نظر گرفتند، تصریح کرد: جاده هراز که یکی از مهم‌ترین راه‌های مواصلاتی تهران و شمال کشور محسوب می‌شد، ناآرام شد.

استاد حوزه علمیه مازندران یادآور شد: اتحادیه کمونیست‌هاى ایران که متشکل از مارکسیست و لنینیست‌هاى چپ بودند با ارزیابى موقعیت‌هاى جغرافیایى، جنگل‌هاى آمل را مناسب براى عملیات چریکى تشخیص دادند و در آنجا استقرار یافتند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر این که آمل یکی از شهرهای استراتژیک شمال بوده است، گفت: منافقان سنگدل با جذب افراد فریب خورده و تجمع در جنگل‌ها در بهمن ماه سال ۶۰ به خیال خام خود زمینه را برای حمله به شهر آمل و تصرف آن آماده دیده بودند و بنابراین با یک گروه کمتر از صد نفری برای حمله به شهر در صبحگاه ششم بهمن ماه برنامه‌ریزی کرد.

وی هدف از حمله به آمل را تصرف شهر آمل به عنوان یکی از شهرهای استراتژیک شمالی دانست و خاطرنشان کرد: با تصرف این شهر کنترل یکی از راه‌های مواصلاتی مهم تهران به شمال کشور قطع می‌شد و تحت کنترل منافقین قرار می‌گرفت.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که تصور واهى اتحادیه بر این بود که به خاطر وضعیت اجتماعى منطقه آمل و بافت دهقانى جمعیّت اطراف آن، در صورت حمله به شهر، مقاومت پراکنده نیروهاى انقلاب به سرعت سرکوب مى‏شود، گفت: منافقان به خیال باطل خود که با تصرف شهر آمل و تشکیل یک حکومت خود خوانده در آن، حمایت‌های مستکبران جهان را کسب می‌کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که منافقان با تحلیل‌های نادرستی که کرده بودند، فکر می‌کردند، با تصرف مراکز حیاتی شهر، همه مردم به آنها پیوسته و از آنها حمایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: اما ایستادگی و مقاومت مردم ولایت مدار شهر آمل مانع تحقق توطئه گروهک نفاق در این منطقه شد.

حجت الاسلام شکریان از دلایل انتخاب شهر آمل از سوی سربداران، را سابقه مبارزاتی بالای آمل در هنگام انقلاب ۱۳۵۷ و پیش از آن دانست و گفت: سابقه برقراری حکومت مردمی در آمل در دوران حکومت شاه، دارا بودن یک تشکیلات اولیه و پایه‌ای سازمان‌شان از پیش و هم‌چنین سابقه مبارزات آن شهر علیه قدرت گرفتن حکومت جمهوری اسلامی در بین سال‌های ۵۷ تا ۶۰ را هم می‌توان ذکر کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که توطئه دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی با با همت و اراده مردان و زنان غیور و ولایت مدار شهر آمل خنثی شد، تصریح کرد: مردم همیشه در صحنه این شهر به رهبری علما و روحانیت آگاه و با بصیرت، ضمن خنثی کردن توطئه گروهک نفاق، توطئه بدخواهان نظام را خاک مذلت و رسوايي کشيده شده اند و براي هميشه به زباله دان تاريخ فرستاده شدند.

وی با بیان این که در اين حماسه اوج حماقت و دنائت معاندين به خاطر عدم شناخت مردم به نمايش گذاشته شد، افزود: دشمنان دين و قرآن بر اين باور بودند كه جبهه نخست، درگيري با نظام جمهوري اسلامي و استكبار جهاني و جبهه دوم در كردستان و خوزستان رقم خورد و باعث براندازی نظام مي شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامي و منافقان كوردل علي رغم شكست های سنگين در برابر مردم ولايت مدار اين كشور الهي در صدد راه اندازي جهبه سوم در آمل را بودند، بیان داشت: این گروهک های معاند غافل از این بودند که مردم با بصيرت و باشعور اين شهر با انسجام و وحدت كامل با آنها مقابله كرده و آنان را از كرده خود پشيمان ساخته و براي هميشه در زباله دان تاريخ مدفون خواهند کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که در اين واقعه 40 نفر از فرزندان اين منطقه به خيل عظيم شهيدان پيوستند، ادامه داد: همين افتخار مردم آمل را بس كه حضرت امام خميني(ره) در وصيت نامه الهي و سياسي خود از فداکاری مردم این شهر تجلیل کردند.

حجت الاسلام شرکیان با بیان این که آمل همواره خاستگاه عالمان، مفاخر ديني و زادگاه فرهيختگان عرصه‌هاي علمي و ادبي کشور بوده است، بیان داشت: ایستادگی و مقاومت مردم این شهر در برابر توطئه نفاق حماسه ماندگار دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی خلق کرد که برای همیشه در اذهان ملت ها خواهد ماند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مردم ولايتمدار آمل با خلق اين حماسه بزرگ به جهانيان ثابت کردند که تا پاي جان از آرمان هاي انقلاب اسلاني و نيز کيان اين کشور، حفظ و حراست خواهند کرد، گفت: در طول سه دهه اخیر مردم ولایت و با بصیرت کشورمان در هر صحنه مدافع حقیقی انقلاب بوده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مردم آگاه، با بصیرت و انقلابي ایران اسلامی، به خصوص مردم مؤمن آمل تا پاي جان، بر عهد و پيمان خويش با پير و معمار انقلاب اسلامي و همچنين مقام معظم رهبري ايستاده اند و توطئه ها و ترفندهاي استکبار جهاني را نقش برآب مي کنند، تصریح کرد: علیرغم همه مشکلات و سختی های سال های اخیر، اما این مردم هیچ گاه از آرمان های انقلاب فاصله نگرفته اند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مردم شهر هزار سنگر آمل، با خلق حماسه ای ماندگار، تبلور عشق به امام و مقتدای خويش را به منصه ظهور کشاندند، بیان داشت: مردم شهر هزار سنگر آمل با مقاومت بي نظير خود آن چنان درسی از رشادت و جوانمردی به رخ دشمن کشيدند که تا ابد از يادها نخواهد رفت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که منافقان کوردل به خيال باطل خويش فکر می کردند پس از هجوم به شهر با استقبال مردم مواجه خواهند شد، افزود:  مردم خداجوی و همیشه در صحنه آمل براي دفاع از باورهای دينی و ارزش های انقلابی خويش، موطن خود را به شهر هزار سنگر مبدل خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران، هوشیاری و بصیرت را مهم ترین ویژگی و شاخصه ملت ایران در عرصه و صحنه های مختلف انقلاب عنوان کرد و گفت: این ملت در طول 38 سال اخیر ثابت کردند در دفاع از انقلاب و آرمان های اصیل آن با هیچ کسی تعارف ندارند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که حضور در صحنه مردم مهم ترین پشتوانه عزت و اقتدار انقلاب اسلامی در سه دهه اخیر بوده است، افزود: دشمنان قسم خورده انقلاب با اطلاع از این نقش مهم همواره تلاش کرده اند تا زمینه فاصله میان مردم و حکومت را فراهم کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر این که دشمنان انقلاب اسلامی باید بدانند تا زمانی که مردم در صحنه انقلاب حضور دارند نخواهند گذاشت بدخواهان نظام کوچکترین تحرکی علیه انقلاب و نظام اسلامی انجام دهند، خاطرنشان کرد: ملت با بصیرت ایران اسلامی با اقتدار کامل در دفاع از انقلاب اسلامی در صحنه حضور دارند./1317/202/ب2

ارسال نظرات