۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۷۶۱۳۱
رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور:

طلبه تراز انقلاب اسلامی دغدغه وضعیت فرهنگی جامعه را دارد

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان گفت: روحانیان، انقلابیون بصیری هستند که با همه وجود برای نظام و انقلاب اسلامی سرمایه گذاری می کنند چرا که نخستین شاخصه طلبه انقلابی، پایبندی به مبانی و ارزش های انقلاب اسلامی است.
طلبه تراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدی شاهرودی، رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور در دوره تعالی اساتید بسیجی حوزه های علمیه خواهران سراسرکشور صبح امروز ششم بهمن در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت گفت: اگر تفکر انقلابی نباشد ما در هیچ حوزه ای رشد نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب یک موجود زنده پیش رونده است، تصریح کرد: اگر حوزه می خواهد انقلابی بماند باید شما اساتید و نخبگان حوزه های علمیه تولید محتوا داشته باشید.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی با بیان اینکه در حال حاضر چند دسته روحانی در کشور داریم، تصریح کرد: یک دسته روحانیان سنتی هستند که کاری به انقلاب ندارند و همه دغدغه شان بحث و درسشان است.

وی ادامه داد: عده ای دیگر هم متحجرند و در انقلاب کارشکنی می کنند و برخی در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی چشم به غرب دوخته اند و برخی از روحانیان تبدیل به عناصر اداری شده اند.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور با بیان اینکه روحانیان اداری معنا ندارد، افزود: در واقع روحانیانی که شاغل هستند نباید فقط به آن اکتفا کنند و بایستی در کنار مسؤولیت اجرایی به وظیفه ذاتی خود که توجه به دین مردم هم است، عمل کنند.

وی افزود: روحانیان، انقلابیون بصیری هستند که با همه وجود برای نظام و انقلاب اسلامی سرمایه گذاری می کنند چرا که نخستین شاخصه طلبه انقلابی، پایبندی به مبانی و ارزشهای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی با بیان اینکه اگر طلبه دغدغه وضع فرهنگی و عفاف و حجاب را نداشته باشد، تراز انقلاب نیست، اظهار کرد: در واقع طلبه انقلاب باید حافظ ارزش هایی باشد که با انقلاب اسلامی جان تازه ای گرفت.

وی با بیان اینکه ویژگی  دیگر طلبه تراز انقلاب اینست که هدفگیری داشته باشد، اظهار کرد: باید آرمان های انقلاب هدف این طلبه باشد و همه هدفش در این موضوع خلاصه شود که به آن سمت حرکت کند.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور درادامه بیان شاخصه های طلبه، تراز انقلاب گفت: شاخصه دیگر بصیرت است چرا که اگر کسی آن را نداشته باشد تلاش و کار می کند ولی از هدف دور می شود.

وی با اشاره به ویژگی دشمن شناسی تصریح کرد: دشمن همه تلاشش این است که باورها را از بین ببرد و در برخی مواقع فقط نمادها را تخریب می کند و جای نگرانی ندارد چرا که نماد اگر درست هم باشد باز هم فرو می ریزد ولی اگر باور خراب شد دیگر درست نمی شود.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی با بیان اینکه وظیفه ما روحانیان حفظ عقاید سایر افراد اجتماع است، تصریح کرد: حساسیت در برابر دشمن و نقشه آنان و داشتن نقشه برای تقابل و تهاجم از دیگر ویژگی ها است.

وی با اشاره به برخی عقاید نادرست درباره استقلال و ولایت فقیه گفت: خط سیر ما گفتمان ولایت است و بصیرت اینگونه معنا می شود که خط درگیری با دشمن را ترسیم کنیم.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور با بیان اینکه شناخت عقبه فکری دشمن، احزاب و جریانات سیاسی بسیار مهم است، تصریح کرد: آمریکا و غرب با تفکر انقلابی مخالف است و از طرفی عربستان و تکفیری ها هم با روحیه جهادی مخالفند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بررسی تحلیلگر آمریکایی درباره اقتدار نظام جمهوری اسلامی گفت: قدرت مرجعیت و تفکر عاشورای حسینی نقطه اقتدار این نظام است.

وی درباره راه های مقابله با نفوذ گفت: در قدم نخست باید درک و باور کنیم که فتنه نفوذ وجود دارد و در مقابل آن می توان به تعمیق و تحکیم مبانی پرداخت که این کار حوزه روحانیت است./201/934/ب1

ارسال نظرات