۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۷۶۲۳۵
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آمل:

ایثار آتش نشانان در حادثه پلاسکو فراموش نخواهد شد

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آمل با بیان این مطلب که ایثار آتش نشانان در حادثه پلاسکو فراموش نمی شود، گفت: باید از واقعه پلاسکو برای ایمن سازی جامعه و عدم وقوع حوادثی مانند پلاسکو درس گرفت.
روحانیون امیرکلا در یادبود آتش نشانان روحانیون امیرکلا در یادبود آتش نشانان روحانیون امیرکلا در یادبود آتش نشانان روحانیون امیرکلا در یادبود آتش نشانان روحانیون امیرکلا در یادبود آتش نشانان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین محمدیان، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آمل در مراسم بزرگداشت شهدای آتش نشان که با حضور روحانیون امیرکلا در مقر سازمان آتش نشانی این شهر برگزار شد با تجلیل از مقام شامخ شهدای آتش نشان، گفت: آتش نشانان از روی عشق و ایثار این شغل شریف را برای خدمت به مردم انتخاب کرده اند و از نگاه اسلام این شغل دارای ارزش معنوی بسیار زیادی است.

وی افزود: اقدام آتش نشانان بزرگوار در حادثه پلاسکو تهران در حقیقت به مانند رزمندگان در جبهه، نوعی جهاد در راه خدا محسوب می شود.

امام جمعه موقت امیرکلا با بیان این مطلب که شهدا دارای جایگاه ویژه ای نزد خداوند متعال هستند، اظهار داشت: شهادت نصیب انسانهای خاص درگاه خداوند می شود و این اقدام آتش نشانان برای نجات جان هموطنان گرفتار در آتش تحسین قلبی همگانی را در پی داشت.

وی ادامه داد: ابزار همدردی و همبستگی همه اقشار با شهدای آتش نشان در حادثه پلاسکو نشان از عاطفه و اوج همدردی و همبستگی تمام ملت ایران با خانواده این شهدا دارد.

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به پیام مقام معظم رهبری درباره این واقعه تلخ و جانگذاز، تصریح کرد: پیام مقام معظم رهبری مانند مسکنی بر داغ و درد آسیب دیدگان و خانواده های کشته شدگان این حادثه بود.

وی تأکید کرد: باید از واقعه پلاسکو درس گرفت و مسؤولان باید تمام تلاش خود را برای ایمن سازی جامعه به کار گیرند و سطح ایمنی ساختمان ها و ارتقای آموزش های مربوط را به مردم بالا ببرند.

استاد حوزه علمیه داشتن روحیه ایثار و شهادت را بزرگترین سرمایه برای یک ملت عنوان کرد و گفت: ایثار و شهادت انسان را در تاریخ ماندگار می کند و لطف الهی را برای انسان به ارمغان می آورد.

وی افزود: نیروهای آتش نشان رسالت بسیار سختی را برعهده دارند و خانواده های این عزیزان باید به خاطر داشتن عزیزانی با این روحیه ایثار و از خودگذشتگی بر خود ببالند.

گفتی است، در این مراسم حجت الاسلام شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران و برخی از علما و روحانیون امیرکلا حضور داشتند./1313/202/ب2

ارسال نظرات