۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۷۶۴۳۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

630 مؤسسه و خانه قرآنی در آذربایجان‌شرقی فعالیت دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: 630 مؤسسه و خانه قرآنی از سوی دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی در سطح استان مجوز فعالیت گرفته اند.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جمع فعالان کمیته بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: هم اکنون در استان ۶۵ کانون فرهنگی و تبلیغی در مساجد فعالیت دارند.

وی با بیان این‌که ۶۳۰ مؤسسه و خانه قرآنی از سوی دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی در سطح استان مجوز فعالیت گرفته اند، خاطرنشان کرد: دارالقرآن استان ضمن نظارت بر فعالیت مؤسسات قرآنی، آموزش، صدور مجوز و بحث تربیت مربی و حافظان قرآنی ودر راستای ترویج فرهنگ و سبک زندگی قرآنی را بر عهده دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت مدارس صدرا در استان گفت: مدارس صدرا را می توان مدارس پیشرو حوزوی دانست که تربیت نیروهای متعهد برای آینده نظام را بر عهده دارند؛ هم اکنون شش مدرسه صدرا در حال فعالیت است و باید برای افزایش سطح کمی و کیفی مدارس با مشارکت دولت و جذب خیرین بکوشیم.

وی با اشاره به شکل گیری جمعیت بانوان فرهیخته ادامه داد: خوشبختانه با توجه به قرار گرفتن دبیرخانه جمعیت بانوان کشور در استان آذربایجان شرقی؛ یک فرصت ارزشمند برای استان به وجود آمده تا در حوزه بانوان اقدامات فاخر صورت گیرد؛ چراکه این جمعیت با توصیه و دستور مقام معظم رهبری شکل گرفته است.

حجت الاسلام حسینی گفت: سامانه سجام، نیز با هدف ساماندهی اعزام و استفاده بهتر از ظرفیت مبلغان حوزوی راه اندازی شده است؛ هر چند طرح‌های مختلفی در زمینه ساماندهی امور مبلغان و مبلغات در استان صورت گرفته اما بایستی اقدام جدی در زمینه اعزام نیز صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تبلیغات اسلامی مولد انقلاب اسلامی است و این مجموعه منتسب به قرآن، عترت، روحانیت و انتصاب به دین و شریعت است، اظهار داشت: ساماندهی بانوان جلسه ای با رویکرد استفاده از بانوان حوزوی به جای بانوان جلسه‌ای که به صورت خود جوش به وجود آمده اند و با ‌سواد کم که گاهاً مروج بدعت ها هستند شروع شده است

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: اعزام روحانی به مراکز مختلف، استقرار روحانیان در روستاها، هدایت و نظارت بر فعالیت هیأت‌های مذهبی، نظارت بر عملکرد مداحان، مبلغان و بانوان مبلغه، کانون مداحان، انجمن شعرای اهل بیت(ع) و کانون های فرهنگی مساجد بخش دیگری از برنامه های مدون این سازمان در استان است./202/935/ب1

ارسال نظرات