۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۴۷۶۷۹۸
مدیر حوزه علمیه قزوین:

روحانیت مهم ترین عامل شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام عباسی گفت: روحانیت نقش بسزایی در شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی داشته و پس از 37 سال از پیروزی انقلاب هنوز، همراه و پشتیبان نظام هستند.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه استان قزوین در دیدار با مدیران حوزه های علمیه قزوین ضمن تبریک ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه مبارکه فجر، گفت: حضرت امام خمینی (ره) كه با درس‌های حكومت اسلامی و ولايت فقيه در سال 1348 در زمان تبعيد در نجف اشرف، حكومت جايگزين را برای رژيم ستمشاهی معرفی كردند، با پیروزی انقلاب اسلامی، تشكيل نظام جمهوری اسلامی ایران را به رفراندوم عمومی گذاشتند و سپس قانون اساسی به آرای عمومی گذارده شد و بدين ترتيب نظامی اسلامی تشکیل شد.

حجت الاسلام عباسی ابراز کرد: بسیاری از کشورهای عربی همچون لیبی، تونس و مصر از انقلاب اسلامی ایران الهام گرفتند و علیه ظلم و تغییر رژیم حاکم قیام کردند، ولی نتیجه نداد و علت آن نداشتن رهبری مقتدر و واحد بود کما اینکه نقش رهبری در جامعه بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی افزود: روحانیت نقش بسزایی در شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی داشته و پس از 37 سال از پیروزی انقلاب هنوز، همراه و پشتیبان نظام هستند.

استاد حوزوی با اشاره به اهمیت اینکه در اوایل انقلاب و در اوج مبارزات، نقش روحانیت در تفکر و روشنگری مردم بسیار قابل اهمیت بوده است بیان کرد: یکی از دلایلی که پس از 37 سال از پیروزی انقلاب، مردم هنوز حامی و پشتیبان این نظام هستند، ارتباط نزدیک روحانیون با اقشار مختلف است.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمنان و استکبار جهانی برای ایجاد خدشه و خلل در نظام، به جنگ نرم و هجمه‌ فرهنگی روی آورده‌اند، اظهار کرد: روحانیون در این عرصه رسالتی بزرگی برعهده دارند و باید به عنوان افسران مقابله با جنگ نرم، با افزایش آگاهی و بصیرت در جامعه، نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: انقلاب از حوزه‌های علمیه و فعالیت در مساجد شروع شد، چرا که جلودار و رهبر این انقلاب تربیت یافته حوزه های علمیه بوده است.

وی در پایان با اشاره به تأثیر مدیریت و رهبری امام خمینی(ره) در به صحنه آمدن اقشار مختلف مردم، گفت: پس از بصیرت افزایی و آگاهی بخشی که توسط امام خمینی(ره) و حوزه‌های علمیه و روحانیت انجام گرفت، کم کم دیگر اقشار به ندای امام خمینی(ره) و روحانیت، لبیک گفتند و به میدان آمدند و در مقابل رژیم طاغوت ایستادند و تا سرانجام انقلاب به پیروزی رسید./853/102/ب2

منبع: روابط عمومی حوزه علمیه استان قزوین

ارسال نظرات