۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۷۶۸۸۳
معاون تبلیغات حرم مطهر حضرت شاهچراغ:

بیش از 100 ویژه برنامه دهه فجر در حرم شاهچراغ برگزار می‌شود

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) از اجرای بیش از 100 عنوان برنامه ویژه ایام دهه فجر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد.
گل‌آرایی ضریح مطهر شاهچراغ(ع) وحضرت سیدمیرمحمد(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، حجت‌الاسلام احمد سلامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به تشریح برنامه‌های سومین حرم اهل بیت (ع) در دهه فجر امسال پرداخت و گفت: بیش از 100 عنوان برنامه در ایام دهه فجر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

حجتالاسلام سلامی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته برنامه نمادین استقبال از حضرت امام خمینی (ره) و سالروز ورود امام (ره) در سالن ورزشی شهید دستغیب برگزار شده است تصریح کرد: امسال برای نخستین بار این برنامه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) عنوان کرد: این برنامه ساعت 9 صبح با حضور مسؤولان استانی همراه با اهدای گل به تمثال امام خمینی (ره) اجرا خواهد شد.

وی، برپایی سه نمایشگاه شهدای انقلاب، فعالیت‌های سیاسی شهید آیتالله دستغیب و فروش محصولات فرهنگی و کتب انقلاب را از جمله برنامههای دهه فجر در حرم حضرت شاهچراغ (ع) برشمرد و افزود: این نمایشگاهها در ایام دهه فجر در صحن امام جواد (ع) برپا خواهد بود.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با بیان اینکه محفل انس با قرآن با حضور قاریان ملی و بینالمللی در دهه فجر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار میشود خاطرنشان کرد: این برنامه عصر 21 بهمن ماه میزبان علاقمندان به آیات نورانی کلام وحی است.

حجتالاسلام سلامی با اشاره به اینکه واحد شهدای آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) همزمان با دهه فجر فعالیت خود را آغاز میکند بیان کرد: آئیننامه اجرایی این واحد در حال تدوین است که با همکاری بنیاد شهید استان فارس و کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان اطلاعات مربوط به شهدا را در اختیار زائران قرار خواهد داد.

وی همچنین از اکران فیلمهای انقلاب با همکاری حوزه هنری استان فارس در سالن‌های کوثر و ولایت حرم مطهر خبر داد و گفت: در ایام دهه فجر 5 فیلم اکران می‌شود.

به گفته معاون تبلیغات و ارتباطات حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، پردهخوانی و نقالی، خاطرهگویی ایام انقلاب، برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی ویژه 250 زوج دانشگاههای فرهنگیان و علوم پزشکی شیراز، مسابقات کتاب و بروشور از دیگر برنامههای ایام دهه فجر در آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) است.

حجتالاسلام سلامی به همزمان شدن میلاد با سعادت حضرت زینب (ع) با ایام دهه فجر نیز اشاره و اظهار کرد: به همین مناسبت روزهای 14 و 15 بهمن ماه ویژه برنامه جشن انقلاب با مولودیخوانی حاج میثم مطیعی و سخنرانی حجتالاسلام حدائق در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار میشود.

وی حزبخوانی قرآن کریم از سوی خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در جوار قبور مطهر شهدا را از دیگر برنامههای دهه فجر امسال آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) عنوان کرد و افزود: 60 نفر از خدام این آستان، همزمان با تجدید میثاق مسؤولان استان با شهدا در روز 14 بهمن ماه در گلزار شهدا حضور یافته و این آئین نورانی را اجرا خواهند کرد.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با بیان اینکه برای برگزاری جشن تکلیف دانشآموزان دختر در حرم مطهر در ایام دهه فجر برنامهریزی شده است خاطرنشان کرد: این برنامه با حضور 9 هزار نفر از دانشآموزان اجرایی میشود و ویژه برنامههای خاصی برای آنها پیشبینی شده است.

حجتالاسلام سلامی اجرای تئاتر سایه برای نخستین بار در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ویژه دانشآموزان، اجرای تئاتر عروسکی برای کودکان از سوی یک روحانی، برگزاری مسابقه شکوفههای احمدی، اجرای برنامههای رادیو حرم با موضوع دهه فجر در دو نوبت صبح و عصر را از دیگر برنامههای قابل اجرا در این ایام برشمرد.

به گفته وی، برنامه اتوبوس انقلاب نیز ویژه دانشآموزان در ایام دهه فجر اجرا میشود و دانشآموزان با حضور در مکانهایی که محل مبارزات مردمی بوده با جزئیات وقایع آن زمان آشنا میشوند./202/825/ب1

ارسال نظرات