۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۷۷۵۹۰

ویژه برنامه‌های دهه فجر در آذربایجان‌شرقی اعلام شد

رییس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از سه هزار عنوان برنامه در سراسر شهرها و روستاهای استان در طول دهه فجر سال جاری برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام حسین تقی زاده

حجت الاسلام حسین تقی‌زاده، رییس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح ویژه برنامه‌های دهه فجر در استان پرداخت و اظهار داشت: بیش از سه هزار عنوان برنامه در سراسر شهرها و روستاهای استان در طول دهه فجر سال جاری برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که بخشی از برنامه‌های گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قالب همایش برگزار می‌شوند، گفت: همایش‌های شهدای زینبیه، میثاق امت با ولایت، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، گرامیداشت عملیات والفجر هشت و همچنین همایش‌های بسیج و اصناف، روحانیون و دانشگاهیان از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

رییس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی بخش دیگر برنامه‌ها در قالب یادواره‌های شهدا خواهد بود، افزود: برگزاری یادواره‌های شهدای مدافع حرم، شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای روستایی، شهدای گمنام، شهدای محلات و غیره از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت ایام الله دهه فجر است.

وی تجلیل از خانواده‌های شهدا، کارآفرینان، رزمندگان، بسیجیان مبتکر، کنکوری‌های برتر و امثال آن را در کنار برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از دیگر برنامه های ویژه دهه فجر سال 95 اعلام کرد و ادامه داد: سعی داریم تمامی برنامه‌های پیش‌بینی شده با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به همت خود مردم اجرایی شوند.

دبیر ستاد بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در استان با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های متعدد همزمان با دهه فجر در آذربایجان شرقی، یادآور شد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، اهدای جهیزیه به محرومان، دستاوردهای نیروی هوایی، نمایشگاه عکس شکوه حضور، عفاف و حجاب و خدمات مدافعین از این دست برنامه‌ها به شمار می‌روند.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این‌که کمیته های مساجد و دانش‌آموزی به دنبال مشارکت حداکثری مردم در برنامه‌های دهه فجر هستند، تصریح کرد: میهمانی لاله‌ها و گلباران گلزار شهدا به وسیله‌ بالگرد ارتش از برنامه‌های شاخصی است که همچون سال‌های گذشته همزمان با سایر نقاط کشور در اولین پنجشنبه ایام الله فجر به اجرا در می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ثمره خون شهیدان و مجاهدت جانبازان و رزمندگان و همچنین تبعیدها و شکنجه‌هایی است که انقلابیون متحمل شده‌اند، اظهار داشت: در عین حال عملکرد برخی مسؤولان در رابطه با گرامیداشت دهه فجر جای تعجب دارد، چراکه همکاری لازم را با ستاد نداشته اند.

رییس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: چطور وقتی وزیری وارد استان می‌شود صدها بنر نصب شده و تجملات آنچنانی به پا می‌شود اما وقتی نوبت به دهه فجر می‌رسد می‌گویند اعتبار نداریم؟ با این حال تمامی کمیته‌ها بایستی نتیجه‌ اقدامات و برنامه‌های خود را در حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه نشان دهند./302/935/ب1

ارسال نظرات