۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۴۷۷۷۳۹
استاد حوزه علمیه:

مبلغان فرهنگ و ارزش‌های انقلاب را برای مردم تبیین کنند

استاد حوزه علمیه دهه فجر را فرصت مناسبی برای تبیین و ترویج ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی دانست و گفت: مبلغان باید فرهنگ و ارزش‌های انقلاب را برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین کنند.
حجت الاسلام غلامی

حجت الاسلام احمد غلامی مدرس حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، دهه فجر را فرصت مناسبی برای تبیین و ترویج ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی دانست و گفت: برنامه های این دهه مبارک، باید در جهت تبیین و شناساندن اهداف و ارزش های انقلاب ناب به نسل جوان برگزار شود.

وی با تاکید براینکه نسل جوان را با ابعاد مختلف هویت انقلاب اسلامی آشنا کرد افزود: اسلام و ارزش های ناب اسلامی، هویت و اساس نظام مقدس جهوری اسلامی هستند که استمرار این ارزش ها سبب حفظ بقای نظام می شود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با ویژگی منحصر به فرد خود به عنوان یک انقلاب دینی به تمام دنیا ثابت کرد که دین در تمامی امور جامعه از جمله مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی می تواند کارآمد باشد.

حجت الاسلام غلامی بیان داشت: در جهت حفظ و حراست از انقلاب اسلامی باید اهداف و ارزش های والای این انقلاب تشریح، تبیین و نهادینه شود.

وی با تاکید بر شناساندن انقلاب به نسل جدید از سوی قشر روحانیت گفت: ائمه جماعات باید فرهنگ و ارزش‌های انقلاب را برای مردم تبیین کنند.

وی، با تاکید بر اینکه مهم‌ترین بعد انقلاب اسلامی ایران فرهنگی و دینی بود گفت: انقلاب ما مانند سایر انقلاب ‌ها به صورت کودتا نبود بلکه انقلاب توده‌ مردم بود.

استاد دانشگاه، التزام به اسلام و ایستادگی و ثبات در اصول انقلاب را به عنوان یکی از شاخصه‌های انقلابی‌بودن برشمرد و افزود: مهمترین ویژگی‌ یک مسلمان واقعی و انقلابی، داشتن بصیرت‌ و تشخیص درست حق از باطل است.

وی ادامه داد: تصریح کرد: انقلاب اسلامی از ابتدا با الگوگیری از آموزه های دین مبین اسلام، با هر گونه دروغ و ریاکاری به مقابله برخاست و این نیز از دیگر ویژگی های خاص این انقلاب است.

حجت الاسلام غلامی اذعان داشت: مردم، با اتحاد، اخلاص و حرکت حول محور ولایت فقیه، با ایثار و جانفشانی، درخت انقلاب را آبیاری کرده اند و ایستادگی و مقاومت مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی مهمترین عامل رشد و شکوفایی و رسیدن به دستاوردهای بزرگ در زمینه‌ های مختلف در کشور است.

مدرس حوزه علمیه تصریح کرد: امروز نیز آحاد جامعه باید با پیروی از آرمان های مقدس انقلاب اسلامی و آموزه های دین مبین اسلام، اخلاق مدارانه عمل کنند و صداقت را سرلوحه کار خود قرار دهند./302/851/ب1

ارسال نظرات