۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۴۷۷۸۲۴
حجت الاسلام ابوترابی:

اولویت امروز ایران، دستیابی به قدرت اقتصادی است

حجت الاسلام ابوترابی فرد، گفت: امیدواریم ایران به قدرت اقتصادی تبدیل شود، زیرا هر ملت به دو بال قدرت سیاسی و اقتصادی برای پرواز نیاز دارد که ایران اسلامی امروز از قدرت اقتصادی بهره نمی برد، اینکه رهبری تاکید دارند اولویت ایران دستیابی به قدرت اقتصادی باشد بر همین اساس است.
حجت الاسلام ابوترابی فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در همایش گرامیداشت روز بسیج مهندسین صنعتی که در وزارت نیرو برگزار شد، با بیان اینکه در سال 57 جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت علمی شناخته نمی شد، گفت: امروز به یک کشور مقتدر تبدیل شده ایم، حدود 70 هزار مهندس بسیجی در این سازمان بسیجی کشور مشغول بوده و البته تمام مهندسین کشور بسیجی هستند.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، گفت: اینکه در تبلیغات ریاست جمهوری آمریکا یک مورد وجود نداشت که ایران اسلامی در آن مطرح نباشد مساله ای مهم است. امروز اندیشه انقلاب، تفکر انقلاب، آرمانها و قدرت سیاسی  انقلاب در منطقه، یمن، سوریه، لبنان، عراق، فلسطین و بحرین در حال تهاجم به زیاده روی های نظام سلطه است و آنان هر روز به شکست خود اظهار می کنند.
وی با اشاره به سخنان «ترزا می» نخست وزیر انگلستان علیه ایران اسلامی، گفت: این اظهارات به این دلیل است که آنان خود را در معرض تهاجم و دفاع و ضرر می بینند، و منافع انگلستان را در حال نابودی می بینند.

نمایندده سابق مجلس شورای اسلامی،ادامه داد: حتی تا سال 80 ایران را به عنوان کشوری اَمن تلقی نمی کردند؛ اما امروز هیچ قدرتی جرات تعرض به آسمان و دریای جمهوری اسلامی را ندارد، و ما در حالتی پایدار به سر می بریم. بسیجیان مهندس در این موضوع نقشی موثر دارند، قدرت سیاسی ما نیز در تثبیت این جایگاه نقش موثری دارد. جمهوری اسلامی کشور امن و تهدید ناپذیر از منظر نظامی است، این جایگاه نتیجه اراده بسیجیان کشور است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه جمهوری اسلامی امروز نه تنها مورد تهدید نظامی قرار نمی گیرد بلکه حتی دشمن را در منطقه تهدید می کند، تصریح کرد:  امروز ماشین جنگی دشمن در عراق و سوریه نابوده شده و این ماشین در بحرین متوقف شده است.

وی در ادامه، اظهار داشت: امیدواریم ایران به قدرت اقتصادی تبدیل شود، زیرا هر ملت به دو بال قدرت سیاسی و اقتصادی برای پرواز نیاز دارد که ایران اسلامی امروز از قدرت اقتصادی بهره نمی برد، اینکه رهبری تاکید دارند اولویت ایران دستیابی به قدرت اقتصادی باشد بر همین اساس است.

حجت الاسلام ابوترابی، ابراز داشت: امروز به مدیریت مصرف در آب و برق نیاز داریم، تا مصرف اصلاح نشده و جامعه مولد کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب نشود نجات نخواهیم یافت. باید صنعت کشور تغییر یابد، برخی کشورها با استفاده از نفت کالاهایی با چند برابر قیمت نفت به کشورهایی همچون ایران می فروشند.

وی گفت: ما اراده نکردیم کشور را ارزان اداره کنیم، رابطه مدیریت کشور با درآمدهای فروش سرمایه قطع کنیم، اقتصاد ملی را به دست مردم سپرده و سیاست های اصل 44 را به معنای واقعی کلمه اجرا کنیم، تا آن زمان که اقتصاد از دولتی به غیر دولتی جابجا نشود تحولی رخ نخواهد داد، تا زمانی که با پول نفت ملت را اداره کنیم نیز تحول رخ نمی دهد.

 حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به ویژگی انقلاب اسلامی، گفت: وحدت نظام و حضور مردم کنار رهبری و ایستادگی در برابر نظام سلطه ویژگی امروز انقلاب اسلامی است./811/202/ص

ارسال نظرات