۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۷۸۹۰۲
نماینده ولی فقیه در قزوین:

ایمان به خدا یکی از مهم ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب، گفت: ایمان به خدا یکی از مهم ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در قزوین ظهر امروز در همایش سنگر‌ فیروزه‌‌ای که با حضور اساتید و ائمه جماعات استان قزوین در شبستان امیرالمؤمنین مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی دانشگاه بزرگی بود که برکات زیادی را برای ما به ارمغان آورد، انقلاب ما از جنس قرآن و برخاسته از آن است، سند مشروعیت انقلاب ما آیات قرآن، سیره و سنت پیامبر و ائمه معصومین(ع) است.

وی در ادامه افزود: انسان‌هایی که پاک نیستند و قلبشان شیرینی و حلاوت آیات قرآن و روایات پیامبر اکرم(ص) را حس نکردند، به طور یقین این انقلاب را درک نمی‌کنند آنها نسبت به انقلاب کور و کر هستند، بنابراین ما از خداوند متعال همواره می‌خواهیم که لیاقت و درک انقلاب برخاسته از قرآن و سنت را عنایت کند.

خطیب جمعه استان در ادامه با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ایمان به خداوند متعال، وحدت مردم و رهبری امام راحل و امدادهای غیبی از مهمترین عوامل بودند، در حقیقت امدادهای غیبی تفضل خداوند متعال بود که به این ملت ارزانی داده شد.

وی در ادامه اضافه کرد: هنگامی که امام دستور داد مردم در بیست و یکم بهمن ماه به خیابان‌ها بریزند در ظاهر هیچ دلیل منطقی در پشت این قضیه وجود نداشت مگر اینکه تنها تفضل و عنایت خداوند بود.

عزت و اقتدار امام خمینی تفضل ویژه خداوند به ایشان بود

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه خداوند متعال عزت و شایستگی ویژه ای را به امام راحل داده بود، افزود: امام شخصیتی بود که به مدد خداوند متعال سخنرانی‌ها و مبارزات خود را بر ضد رژیم ستمشاهی به خوبی انجام داد، خداوند متعال درایت و بصیرت را همراه با عزت و اقتدار و کرامت به امام راحل تقدیم کرد، در حقیقت امام بنده‌ای بود که خداوند به او شرح صدری داد که به واسطه آن قلبش مالامال از حکمت شد.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به اینکه علم امام راحل از علوم الهام شده الهی بود، ابراز کرد: خداوند متعال علومی را به امام راحل الهام کرد که در هیچ مکتبی آن علوم را فرا نگرفته بود و در هیچ کتابی مطالعه نکرده بود، این در حقیقت تفضلی الهی از جانب خداوند متعال بود که شامل حال امام امت شد.

وی در ادامه با اشاره به نقش مسجد در پیدایش انقلاب اسلامی ایران، تأکید کرد: یکی از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب ما ایمان مردم بوده است، دانشگاه فراگیری ایمان مردم، منبرها و مساجد است، مردم در مساجد با تاریخ اسلام و احادیث نبوی و اهل بیت(ع) به خوبی آشنا می‌شوند و از این جهت ایمان آنها به طور مدوام تقویت می‌شود.

استاد دانشگاه عظیم مساجد ائمه جماعات هستند

حجت الاسلام عابدینی در ادامه استاد دانشگاه عظیم مساجد را ائمه جماعات آن مساجد دانست و تصریح کرد: ما در دانشگاه مسجد توفیق پیدا کرده‌ایم که ایمان را یاد بگیریم و آن را یاد بدهیم، ما در این دانشگاه انگیزه مبارزه و مقابله با دشمن را پیدا کردیم وحدت ما را مساجد ایجاد کردند، بنابراین هر وحدتی که از قرآن و معنویت برخاسته شود وحدت ماندگاری خواهد شد.

وی در پایان گفت: ائمه جماعات در طول تاریخ این وحدت توحیدی را با مؤثرترین راه و شیوه به مردم آموختند و آنان را به بهترین وجهی به خداوند نزدیک کرده و روحیه ظلم ستیزی و استکبارستیزی را در درون آنها تقویت کردند و روح آنها را سرشار از معنویت و ایمان به خداوند کردند./873/202/ب2

ارسال نظرات