۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۴۷۹۰۹۳
رییس مؤسسه فرهنگی مطلع النور تأکید کرد؛

ضرورت تقویت و گسترش کلاس‌های تفسیر قرآن

حجت الاسلام ادبی با اشاره به فعالیت های مؤسسه فرهنگی مطلع النورگفت: تقویت و گسترش کلاس‌های تفسیر از مهمترین اهداف مؤسسه به شمار می رود که هم‌اکنون با 20 کادر افتخاری در حال فعالیت است.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا ادبی رییس مؤسسه فرهنگی مطلع النور شمس الشموس عصر امروز در مراسم افتتاحیه این مؤسسه که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به انگیزه تشکیل این مؤسسه گفت: از کودکی علاقه مند به این مسائل بودیم و یک بار که خدمت آیت الله بهاءالدینی رسیده بودیم ایشان تأکیداتی داشتند و ما ممحض در کار قرآنی و تفسیری شدیم.

وی با اشاره به جمع آوری مطالب قرآنی در دفترهای متعدد افزود: حدود 220 دفتر از مطلب تفسیری داریم که مجموعه ای از مباحث آقا شیخ مجتبی قزوینی که در جایی منتشر نشده است را مورد استفاده قرار داده ایم، حدود 600 نکته و مطلب تفسیری جمع آوری کردیم که در کتاب های تفسیری دیگر بیان نشده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که پس از انجام بخشی از فعالیت ها به این نتیجه رسیدیدم که برای انسجام کارها مؤسسه ای فرهنگی و قرآنی تشکیل شود، اظهار داشت: قبل از این هم برنامه های بیان تفسیر در منبر و کلاس های گوناگون داشته و بخش عظیمی از نکات قرآنی و تفسیری در این کلاس ها بیان شده است.

وی ادامه داد: ما نتوانستیم هزینه ای جذب کنیم از این رو خوشبختانه نیروها به صورت داوطلبانه فعالیت می کنند، یکی از برنامه های ما چاپ تفسیر ترتیبی است و سعی داریم هر سال 4 جزء انجام دهیم، همچنین برنامه های چارت و مدیریت این مؤسسه تکمیل شده است.

حجت الاسلام ادبی با بیان این که برنامه ها و فعالیت های مؤسسه با جدیت ادامه پیدا می کند، ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم در مسیر ترویج و تبلیغ معارف قرآنی در سطح کشور موفق باشیم و آثار خوبی را به چاپ برسانیم.

وی عنوان کرد: تقویت و گسترش کلاس‌های تفسیر از مهمترین اهداف مؤسسه است که هم‌اکنون با  20 کادر افتخاری در حال فعالیت است؛ همچنین چاپ مباحث تفسیری را در دستور کار داریم./1323/پ202/ی

ارسال نظرات