۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۷۹۱۱۱
با حضور فعالان قرآنی؛

آیین رونمایی از نشان و افتتاحیه مؤسسه مطلع النور برگزار شد

آیین رونمایی از نشان و مراسم افتتاحیه مؤسسه فرهنگی مطلع النور شمس الشموس با حضور فعالان قرآنی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه مؤسسه فرهنگی مطلع النور شمس الشموس عصر امروز در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام ادبی رییس مؤسسه فرهنگی مطلع النور با تشریح فعالیت های این مؤسسه گفت: یکی از برنامه های ما چاپ تفسیر ترتیبی است و سعی داریم هر سال 4 جزء انجام دهیم، همچنین برنامه های چارت و مدیریت این مؤسسه تکمیل شده است.

حجت الاسلام ادبی با بیان این که برنامه ها و فعالیت های مؤسسه با جدیت ادامه پیدا می کند، ابراز داشت: امیدواریم بتوانید  در مسیر ترویج و تبلیغ معارف قرآنی در سطح کشور موفق باشیم و آثار خوبی را به چاپ برسانیم.

وی عنوان کرد: تقویت و گسترش کلاس‌های تفسیر از مهمترین اهداف مؤسسه است که هم‌اکنون با  20 کادر افتخاری در حال فعالیت است همچنین چاپ مباحث تفسیری را در دستور کار داریم.

در ادامه، حجت الاسلام علی اسماعیلیان مدیر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان قم گفت: غالبا مؤسسات در کشور فعالیت های استانی دارند اما مؤسسات قم به صورت ملی بلکه فراملی کار می کنند یعنی تولید محتوای آن ها برای زبان های گوناگون و جهان است.

وی ادامه داد: بسیاری از مؤسسات بدون بودجه لازم فعالیت های بسیاری تأثیرگذاری دارند، همانگونه که در عرصه اقتصادی سعی می شود که کارها به بخش خصوصی واگذار شود، مسائل فرهنگی را باید به مؤسسات واگذار کرد.

 مدیر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان قم با بیان این که دولت باید توجه داشته باشد که مؤسسات کارشناسان فرهنگی هستند، ابراز داشت: متأسفانه در برخی از مناطق استان قم هنوز روحانی حضور پیدا نکرده است، مؤسسات قم باید اتحادیه ای تشکیل دهند و پشم انداز فرهنگی شهر مقدس قم را مشخص کنند.

سپس حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی رییس مرکز تحقیقاتی آموزشی جوادالائمه(ع) با بیان این که قرآن می فرماید چون جوانان علم قرآن ندارند از دین بر می گردند، اظهار داشت: بسیاری از جوانان ما کتاب رمان خارجی می خوانند اما از معارف قرانی خبر ندارند، طلاب حوزه علمیه باید مأنوس با قرآن شوند تا همه مسائل را با قرآن کریم جواب دهند.

وی ادامه داد: الا برخی دکترای علوم قرآنی دارند اما چند آیه نمی توانند بخوانند، باید توجه داشت که مدرک گرایی آفتی برای حوزه به شمار می رود و نباید اجازه داد که طلاب مدرک گرا بار بیایند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با تأکید بر این که اگر سراغ قرآن نرویم جامعه گمراه می شود، ابراز داشت: در این صورت تهاجم و و ناتوی فرهنگی دشمن اثرگذار خواهد بود، باید پایگاه رصدی برای قرآن و معارف آن راه اندازی شود.

در پایان برنامه از نشان مؤسسه فرهنگی و قرآنی مطلع النور شمس الشموس رونمایی شد./1323/پ203/ی

ارسال نظرات