۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۴۷۹۱۳۲
دبیر اتاق تبلیغ خراسان:

هدف از قیام حضرت زهرا احیای امر به معروف و نهی از منکر بود

دبیر اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که هدف از قیام حضرت زهرا امر به معروف بود، گفت: لازمه زندگی فاطمی، علوی و حسینی احیای امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت الاسلام مشیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد هادی مشیری، دبیر اتاق تبلیغ خراسان، شب گذشته در حرم مطهر رضوی یکی از ویژگی های برجسته حضرت زهرا(س) را به عنوان انقلابی مبارز مسلمان آمر به معروف و ناهی از منکر بودن ایشان دانست که می تواند تا برای نسل های بشری به عنوان الگو و پندی برجسته و ارزشمند مطرح باشد. 

وی ادامه داد: خداوند متعال به عنوان نخستین آمر به معروف و ناهی از منکر در قرآن، بشریت را امر به انجام معروف ها همچون نماز و روزه و پرهیز از انجام فحشا، منکر و ظلم به یکدیگر کرده است؛ انبیا در وهله دوم از سوی خداوند مامور به انجام امر به معروف و نهی از منکر شده و هر کس بخواهد در مسیر آنان قرار بگیرد باید این واجب الهی را در هر عصری زنده کند. 

حجت الاسلام مشیری با بیان این که در وزنه ترازو تمام واجبات، فرائض، کارهای نیک و پسندیده به همراه جهاد در راه خدا در یک وزنه و امر به معروف و نهی از منکر در وزنه دیگر قرار می گیرند تصریح کرد: بر اساس سخن امیر مومنان(ع)  همه این فرائض در برابر امر به معروف و نهی از منکر همچون بخاری در برابر آب دریا هستند. 

دبیر اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر واجب عظیم الهی است، بیان کرد: بر اساس بیان رسول خدا(ص) خداوند متعال از مومن ضعیفی که دین ندارد متنفر است و این همان مومنی است که دست از امر به معروف و نهی از منکر برداشته است؛ امروز باید برای ملت اسلامی تفهمیم شود که هدف از قیام حضرت زهرا امر به معروف بود. 

وی افزود: در بیانی حضرت علی(ع) به مالک اینطور می فرمایند که قدرت و فرمانروایی طعمه نیست و هیچگاه به دنبال رانت خواری نباشید که در غیر اینصورت حتی اگر فرماندار او باشید، مبغوض او هستید؛ تاکید بر بیت المال تا آنجا بود که امیر مومنان(ع) با حضرت زینب(س) که گردنبندی را به امانت از بیت المالی که در آن سهم دارند بر می دارد دعوا می کنند. 

حجت الاسلام مشیری با بیان این که بر اساس روایتی از امیر مومنان(ع) اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کردید دشمنان بر شما غالب می شوند، اظهار کرد: امروز بانک ها در برابر مراجع می ایستند و نمی دانم چرا ملتی هستیم که از تحریم ترس داریم اما از ربا که جنگ با خداوند متعال محسوب می شود ترس و ابایی نداریم.  

دبیر اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که باید مراقب باشید چراکه خداوند متعال تعهد نداده این وضعیت برای کشور حفظ شود، گفت: اگر گناهی مرتکب شوید خداوند شما را با امت دیگری عوض می کند و مشخص نیست که آنان علمدار مبارزه با کفر و استبداد باشند.  

وی ادامه داد: حضرت آیت الله بهجت در بیانی فرمودند مواظب مشهد باشید مبادا روزی امام رضا(ع) را از دست بدهید، ایشان در پاسخ به سوال عده ای مبنی بر اینکه چطور می شود این شخصیت را از دست داد فرمودند زمانی سامرا دست شیعیان بود و امروز از دست رفته، بنابراین باید مراقب رفتار، حرکات و سکناتتان باشید. 

حضرت زینب؛ مکمل قیام عظیم کربلا 

حجت الاسلام مشیری با بیان این که گاهی عملمان در جامعه سبب شده تا جوان از ما فرار کند، یادآور شد: بنابراین باید امر به معروف و نهی از منکر را از خودتان شروع کنید، راه تربیت نسل تربیت و پرورش روحی خودتان است؛ حضرت زینب(س) نیز در هفت جا امر به معروف و نهی از منکر می کنند و ایشان در معنای واقعی کلمه مکمل قیام عظیم کربلا بودند. 

دبیر اتاق تبلیغ خراسان حضرت زینب(س) را حافظ دستاورد ها و ناشر تفکر و نهضت حسینی دانست و بیان کرد: ایشان به اسم اسارت در سرزمین های اسلامی به راه افتادند اما با ورود به هر خطه و سرزمین انقلاب به پا می کردند، آنطور که همان مردمی که با فحاشی و تحقیر از حضرت زینب استقبال می کردند با درد دل و گریه با او خداحافظی می کردند. 

وی ادامه داد: شما نیز اگر می خواهید فاطمی، علوی و حسینی حرکت کنید و بنا دارید تا امام عصر(عج) تنها نباشند، امر به معروف و نهی از منکر کنید./201/864/ب1

ارسال نظرات