۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۴۷۹۳۲۹
آیت الله کعبی:

حضور همیشگی مردم در صحنه دلیل بقای انقلاب است

نماینده مردم خوزستان در خبرگان با بیان این‌که زیرساخت های تمدن اسلامی در چهاردهه از عمر انقلاب اسلامی مهیا شده است، ابراز داشت: حضور همیشگی مردم در صحنه دلیل بقای انقلاب اسلامی است.
 آیت الله کعبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عصر امروز در سومین همایش بزرگداشت ابن سکیت دورقی که در شادگان برگزار شد، با اشاره به اینکه تاریخ شهر دورق در مبارزه با استعمار، دفاع از وطن، حضور در جهاد و میدان مقاومت ریشه در تاریخ اسلام دارد، ابراز داشت: ابن سکیت دورقی از بزرگان تشیع در فرهنگ، زبان و ادبیات و عرب و ولایت علی(ع) بهترین شاهد و دلیل بر گستره شهر دورق در ادبیات، تمدن و پیروی از ولایت اهل بیت(ع) است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ابن سکیت دورقی بر ظالمان نهیب و بدون واهمه و از وجود دل ارادت و ولایت پذیری در راه اهل بیت(ع) را نشان داد، افزود: بسیار سزاوار تقدیر است که روز ملی شهرستان شادگان بنام این دانشمند بزرگ نامگذاری شود؛ چرا که وی جامع اسلام، اطاعت پذیری از اهل بیت(ع)، دلبستگی به کشور و ایستادگی در برابر ظالمان و استبدادگران تا آخرین لحظه زندگی است و از جناب آقای علی نژاد که کتابی درباره این دانشمند بزرگ تألیف کرده است، کمال تشکر را دارم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی با گذشت چهار دهه از عمر خود علی رغم همه تهدیدها و توطئه ها در مسیر ساختن تمدن انسانی ـ اسلامی گام برمی دارد و با گذر زمان ریشه دارتر، عمیق تر و گسترش پیدا می کند اما توطئه ها و حیله گری های داخلی و خارجی نیز افزونتر و شدیدتر می شود.

وی مقاومت و پاسداشت مسیر اصیل انقلاب اسلامی برای انطباق عدالت، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض جهت هدایت و حل معضلات مردم را بسیار دشوار دانست و خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی، کشور متعلق به همه ملت ایران شد و اختصاص به خاندان خاصی پیدا نکرد در حالی که پیرامون ما خاندان حاکمی وجود دارند که کشور، دولت و ملت ها را اسیر و بنده خود کرده اند.

آیت الله کعبی با بیان اینکه ملت ایران در پرتو انقلاب اسلامی از حکومت طاغوت آزاد و در حکومت الهی زندگی می کند، خاطرنشان کرد: انتخابات از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که در پی آن مردم، نمایندگان خود را برای دفاع از حقوق و مطالبه گری انتخاب می کنند و با چنین اقدامی، قدرت از دست انحصارگران خارج و در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی طرح تمدنی برگرفته شده از اسلام ناب محمدی، مدرسه اهل بیت(ع) و فقه و عدم محدود به زمان، مکان، کشور و افراد خاصی را دارا است که همراهی ملت ایران زنده ماندن آن را به دنبال دارد و امام خمینی(ره) در راستای تجدید دوباره تمدن اسلامی براساس ولایت محمد و آل محمد(ص) پیشقدم شدند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زیرساخت های تمدن اسلامی در چهاردهه از عمر انقلاب اسلامی مهیا شده است، ابراز داشت: حضور همیشگی مردم در صحنه های گوناگون و همراهی در کنار ولایت علی رغم سختی ها و مشکلات، دلیل بقای انقلاب اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه عده ای برای جلوگیری از حضور و همراهی مردم با انقلاب اسلامی، یأس و ناامیدی را در جامعه ترویج می دهند، افزود: چنین افرادی ناکارآمدی و بی تدبیری مسؤولان را متوجه اصل نظام اسلامی می کنند که در کنار این دو مسأله فریب ها و نیرنگ های استکبار و صهیونیسم با روش تغییر افکار و راه انداختن جنگ نرم و دور ساختن اذهان از دشمن اصلی، اقدامی دیگر برای عدم همراهی و حضور مردم در کنار انقلاب اسلامی است.

وی بی تدبیری و سوء مدیریت مسؤولان را سبب ویرانی کشور برشمرد و گفت: در زمینه انتقال غیرقانونی آب از استان، همه نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به مخالفت برخاستند و در این زمینه اعضای مجلس خبرگان رهبری نامه ای را به رییس جمهور نوشتند که تاکنون بی جواب مانده است.

آیت الله کعبی انتقال غیرقانونی آب را ظلم و مغایر با اصول انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، شرع و اقدامی حرام دانست و ابراز داشت: در صورتی که با انتقال آب، زمین های کشاورزی اطراف رودها ضرر ببیند و شهرها و استان های دیگر آباد شوند، خلاف قاعده «لا ضرر و لاضرار» در اسلام و عدل و شرعا حرام است.

وی با بیان اینکه مخالف انتقال آب شرب برای سایر استان ها نیستیم، اظهار داشت: انتقال آب برای کشاورزی و صنعت سایر استان ها و بی آب کردن خوزستان مورد رضای خدا، رسولش، اهل بیت(ع)، امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب نیست و در برابر چنین ظلمی می توانیم عبارت«لا حول و لا قوه الابالله العلی العظیم» و آیه« و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون» را بگوییم؛ هر چند که در این باره سکوت نخواهیم کرد.

نماینده مردم خوزستان با اشاره به روایتی گفت: گردو غبارها، آلودگی محیط زیست، شوری آب و خشکی نخلستان ها به دلیل عدم اقامه عدالت است در حالی که انقلاب اسلامی برای اقامه دوباره عدالت صورت گرفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان فعالیت های سپاه پاسداران در زمینه مبارزه با فقر، فعالیت های عمرانی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را در شهر دورق و سایر شهرستان های محروم خواستار شد و عنوان کرد: از بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام که در شمال خوزستان فعالیت های محروم زدایی را انجام داده است انجام اینگونه فعالیت ها را در شهرستان های شادگان، حمیدیه، هویزه، باوی، سوسنگرد، بستان و سایر مناطق محروم استان خواستار هستیم و حتی رهبرمعظم انقلاب نیز موافقت خود را با چنین اقدامی اعلام کردند.

وی در پایان حضور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن را تأیید دوباره نظام اسلامی بیان کرد و گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی از ما واهمه دارند و هیچگونه حماقتی را انجام نمی دهند.

گفتنی است، از کتاب ابن سکیت دورقی اهوازی، تألیف عبدالکاظم علی نژاد در سومین همایش بزرگداشت ابن سکیت دورقی و با حضور مسؤولان استانی و شهرستان شادگان رونمایی شد./9456/پ202/ص

ارسال نظرات