۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۳۷۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

ایستادگی در برابر طاغوت لازمه انقلابی‌بودن است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خاشع بودن در برابر خدا و سرخم نکردن در برابر طاغوت را لازمه انقلابی بودن دانست.
حجت الاسلام اسکندری

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، جشن دهه فجر انقلاب اسلامی ویژه کارکنان مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم و خانواده‌های آنها با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در تالار هنر این مجموعه برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس اسکندری در این مراسم اظهار کرد: خداوند در سوره مؤمنون شاخص‌های جامعه ایمانی را بیان می‌کند که نماز اولین شاخصه این جامعه است که خدا بر آن ولایت دارد.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین پیام‌های نماز خضوع و خاشع بودن در برابر خداوند است که همین پیام باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد، چون جامعه ولایی فقط در برابر خدا خاشع است، نه غیرخدا و طاغوت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کرد: امام خمینی(ره) به ما یاد دادند که فقط در برابر خداوند باید خضوع و خشوع داشته باشیم، بنابراین همین امر سبب شد که مردم علیه طاغوت قیام کنند.

حجت‌الاسلام اسکندری خاشع بودن در برابر خدا و سرخم نکردن در برابر طاغوت را لازمه انقلابی بودن دانست و تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی اهمیت دادن به نماز است، زیرا مهم‌ترین منشأ بروز آسیب‌های اجتماعی پایبند نبودن به آموزه‌های اسلامی به ویژه کم توجهی به نماز است.

وی دومین شاخصه جامعه توحیدی را دوری از کارهای بیهوده دانست و اظهار کرد: مؤمنان باید اهل تفکر و دوراندیشی در کارها باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم سومین شاخص جامعه توحیدی را انفاق ذکر کرد و گفت: انفاق در تنگدستی ارزش زیادی دارد. البته انفاق فقط در مال نیست بلکه در کارهای متنوع قابل اجراست.

حجت‌الاسلام اسکندری تاکید کرد: شاخصه دیگر جامعه ارزشی و توحیدی این است که بی‌بندوباری در این جامعه جایگاهی ندارد و عفت در مواردی همچون چشم، فکر و اندیشه در این جامعه جایگاه مهمی دارد.

وی پنجمین شاخصه این جامعه را امانت داری و پایبندی به عهد دانست و اظهار کرد: اسلام، انقلاب اسلامی، فرزندان و.. از جمله امانت‌هایی هستند که باید در حفظ آنها اهتمام جدی داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: با توجه به اهمیت نماز، شاخصه دیگر جامعه ایمانی، به نماز اشاره دارد./872/د102/ی

ارسال نظرات