۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۷۹۷۹۴
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

حضور مردمی مهم‌ترین رمز ماندگاری انقلاب و نظام اسلامی است

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: تبعیت از رهبری و ولایت فقیه و حضور با بصیرت مردم از مهم‌ترین رموز ماندگاری انقلاب و نظام اسلامی است.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی، امروز در دیدار با شماری از روحانیان استان، با گرامیداشت فرارسیدن بیست و دوم بهمن، سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) نسبت به انقلاب‌هایی که تاکنون در جهان اتفاق افتاده، متمایز بوده و وجوه افتراق متعددی دارد.

وی با اشاره به اینکه اسلام محوری و ولایت ‌محوری ازجمله نقاط تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌های دنیا است، افزود: درواقع یکی از رازهای بقا و دوام انقلاب پای کار بودن و گوش به فرمان رهبر و امام بودن مردم بود.

حجت‌الاسلام قدیمی با بیان اینکه یاری دین خدا پیروزی را به همراه دارد، با اشاره به شخصیت والای امام خمینی (ره)، ایمان حقیقی، شجاعت و شهامت را از ویژگی‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امام خمینی (ره) در کنار ائمه اطهار (ع) ازجمله الگوهای ما در مبارزه با طاغوت هستند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی الگویی برای جهان اسلام بوده و به دلیل آنکه انقلاب اسلامی در مقایسه با انقلاب‌های جهان از ویژگی‌های بزرگی برخوردار است سبب تحولات مهمی در منطقه و جهان شده است.

حجت‌الاسلام قدیمی در ادامه با اشاره به اینکه بصیرت افزایی، انقلاب اسلامی را در مقابل دسیسه‌ها و فتنه‌ها ایمن می‌کند، اظهار کرد: باید نخبگان جامعه به‌ویژه روحانیان و علمای دینی با آگاهی بخشی و بصیرت افزایی به‌موقع، انقلاب اسلامی را در مقابل دسیسه‌ها و فتنه‌ها ایمن کنند.

وی افزود: انقلاب اسلامی امروز بیش از گذشته در معرض دشمنی آشکار و پنهان دشمنان قسم‌خورده بوده و جهان استکبار تمام قوای خود را بسیج کرده تا این انقلاب را منزوی و ارزش‌های دینی و انسانی آن را کم‌رنگ جلوه دهد؛ ازاین‌رو با آگاهی بخشی و بصیرت افزایی به‌موقع می‌توان با اهداف پلید دشمن مقابله کرد و انقلاب را از تغییر هویت و تغییر مسیر ایمن نگاه داشت.

حجت‌الاسلام قدیمی با اشاره به آثار بصیرت افزایی در جامعه اضافه کرد: زمانی که عمق نگاه جامعه بیشتر می‌شود اهداف و ابزار دشمن را می‌شناسد و در این حالت دشمن نمی‌تواند این جامعه را فریب دهد.

دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه یوم‌الله 22 بهمن مصداق آیه شریفه قرآن است که همه روزها، روزهاى خدا است، افزود: اما در عین حال ایام اللَّه به روزهای خاصی اطلاق شده و این موضوع نشانه اهمیت و عظمت آن روزها است؛ ازاین‌رو روزهایی چون ۲۲ بهمن باید همیشه در یاد مردم زنده نگاه داشته شود.

وی با بیان اینکه 22 بهمن ازجمله روزهایی است که برای ملت ما سرنوشت‌ساز بوده است، اظهار کرد: در طول این 38 سالی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد مردم هر سال باشکوه‌تر از سال گذشته در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند و بدون شک امسال هم حضور مردم در مراسم یوم‌الله 22 بهمن بیشتر و پرشورتر خواهد بود./202/9314/ب1

ارسال نظرات