۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۸۰۹۹۰
همزمان با سالروز قیام مردم آذربایجان در سال 56؛

مردم آذربایجان فردا با رهبر معظم انقلاب تجدید پیمان می کنند

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: اقشار مختلف مردم استان فردا به مناسبت فرا رسیدن سالروز قیام تاریخی 29 بهمن سال 1356 با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می کنند.
حجت الاسلام حسین تقی زاده

حجت الاسلام حسین تقی‌زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که مردم استان بار دیگر با مراد و رهبر خویش تجدید میثاق خواهند بست، اظهار داشت: اقشار مختلف مردم استان فردا به مناسبت فرا رسیدن سالروز قیام تاریخی 29 بهمن سال 1356 با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می کنند.
وی با بیان این‌که سه هزار نفر از اقشار مختلف مردم استان فردا 27 بهمن ماه جاری با رهبر معظم انقلاب دیدار می کنند، خاطرنشان کرد: هماهنگی های لازم برای دیدار با مقام معظم رهبری از سوی نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی با رویکرد تجدید بیعت مجدد با رهبری انجام گرفته است.
مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ستاد ویژه‌ای در استان برای اعزام اقشار مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل یافته است، تصریح کرد: : با توجه به محدودیت فضای حسینیه حضرت امام در بیت رهبری، تعداد محدودی به نمایندگی از مردم آذربایجان در این دیدار حضور پیدا می کنند.
حجت الاسلام تقی‌زاده با اشاره به این‌که 29 بهمن یادآور خاطرات و رشادت های شهدای انقلاب و ورق زرینی برای تاریخ انقلاب است، افزود: در این دیدار نیز همچون سال های گذشته سرود حماسی آماده شده و با توجه به ایام فاطمیه از حضور مداحان اهل بیت (ع) نیز بهره مند خواهیم شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که قیام تاریخی 29 بهمن تبریز کمر رژیم ستمشاهی را شکست، اظهار داشت: قیام 29 بهمن 1356 تبریز که به مناسبت چهلمین روز شهدای 19 دی قم برگزار شد، به دست رژیم ستمشاهی با خشونت همراه شد که در نتیجه آن تعدادی از مردم این شهر شهید و مجروح شدند.
مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: طبق گزارش ساواک، در این تظاهرات اعتراضی، 581 نفر دستگیر، 9 نفر شهید، 118 نفر زخمی، 3 دستگاه تانک، 2 سینما، یک هتل، کاخ جوانان، حزب رستاخیز و تعدادی اتومبیل شخصی و دولتی به آتش کشیده شدند. چند روز بعد تعداد شهدای تبریز به 13 نفر رسید.
حجت الاسلام تقی زاده افزود: چهل روز پس از قیام مردم تبریز در 10 فروردین 1357، انقلابیون شهرهای اصفهان، شیراز، یزد، جهرم و اهواز نیز به مناسبت چهلمین روز شهدای تبریز، دست به تجمع و اعتراض زدند که باعث شهادت عده‌ای دیگر در آن شهرها شد. این اعتراضات سراسری در نهایت وصل به 22 بهمن سال 1357 شد و پیروزی انقلاب اسلامی را به ارمغان آورد./935/302/ب1

 

ارسال نظرات