۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۴۸۱۳۱۱
معاون حوزه علمیه مازندران:

روحانیت پاسدار حقیقی و بی ادعای دین در جامعه است

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت همواره دغدغه دین داشته است و در این مسیر همواره از خودگذشتگی کرده است، گفت: روحانیت پاسدار حقیقی و بی ادعای دین در جامعه است.
روحانیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، معاون حوزه علمیه مازندران چهارشنبه شب در نشست جامعه روحانیت چهاردانگه ساری، با اشاره به نقش مهم روحانیت در هدایت جامعه گفت: روحانیت شیعه همواره نقش راهنما را برای جامعه اسلامی ایفا می کنند.

وی با بیان این که روحانیت آگاه و با بصیرت همواره مسیر صحیح زندگی را به جامعه نشان داده است، افزود: در طول تاریخ نیز علما و بزرگان دینی همواره پرچم داران حرکت های بزرگ دینی و انقلابی بودند و مردم نیز همگام با علما در عرصه ها حضور داشتند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت از دیرباز تلاش های بسیاری را در راستای توسعه و تقویت مبانی دینی و ترویج شریعت محمدی در جامعه انجام داده است، تصریح کرد: امروز نیز روحانیت با نقش پررنگ تری در عرصه دفاع از دین در جامعه حضور دارد.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت همواره دغدغه دین داشته است و در این مسیر همواره از خودگذشتگی کرده است، بیان داشت: روحانیت پاسدار حقیقی و بی ادعای دین در جامعه است.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به این که هیچ کس در جامعه دغدغه مند تر از روحانیت برای دین و ارزش های اسلامی وجود نارد، خاطرنشان کرد: روحانیت آگاه و با بصیرت برای حفظ و حراست از دین جان خود را نیز در طلب اخلاص قرار داده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نمی توان به هیچ عنوان نققش اثرگذار روحانیت در دفاع از دین و انقلاب را نادیده گرفت، تصریح کرد: دشمنان همواره تلاش می کنند تا از نقش تأثیرگذار روحانیت در بخش های مختلف جامعه جلوگیری کنند.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت همواره خود را سپر بلای دین و ارزش های اسلامی قرار داده است، بیان داشت: تجربه ثابت کرده است که روحانیت در حراست و پاسداری از دین مبین اسلام لحظه ای درنگ نکرده و نخواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت همواره دلباخته مبانی و آموزه های شریعت بوده است، بیان داشت: ترویج فرهنگ دینداری در جامعه، دفاع از کیان دین، اسلام و مذهب شیعه همواره مهم ترین دغدغه علما و روحانیان در تاریخ اسلام و انقلاب بوده است.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علما و روحانیت با ترویج و تبیین دین و مذهب در جامعه از مدفعان حریم دین در جامعه است، بیان داشت: روحانیت هم در ترویج و هم در دفاع و حراست از دین مبین اسلام کارنامه بسیار روشنی دارد.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به این که همواره دین مبین اسلام مورد هجوم فرهنگ بیگانه قرار داشته است، تصریح کرد: روحانیت هیچ گاه در برابر جریان های انحرافی و نفاق سکوت نکرده است و با همه توان خود تلاش کرده تا با بدعت گزاران در دین مقابله کرد.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علما و روحانیت در طول تاریخ همواره استقلال فکری، عملی و اقتصادی خود را حفظ کرده که این یکی از ویژگی ها و شاخصه های مهم روحانیت شیعه است، بیان داشت: تبلیغ آموزه های دین و شریعت اسلامی یکی از مهم ترین کارویژه های روحانیت شیعه در راستای تحقق اهداف دین مبین اسلام بوده است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که روحانیت آگاه همواره خود را موظف به تبلیغ آموزه های دین و شریعت محمدی می دانسته و می داند، تصریح کرد: با توجه به گسترش روز افزون هجمه های فرهنگی و دینی در جامعه اسلامی، روحانیت بر خود وظیفه می داند با توان بیشتری در این مسیر پرتلاطم گام بردارد.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی نقش آفرینی روحانیت پررنگ تر از گذشته شد، تصریح کرد: امروز به برکت این نهاد اثرگذار جامعه، شاهد گسترش روز افزون مبانی دینی و انقلابی در همه بخش های جامعه اسلامی هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روحانیت همواره ثابت کرده که هیچ گاه صحنه دفاع از دین و انقلاب را ترک نکرده است، خاطرنشان کرد: روحانیت در دوران طاغوت علیرغم همه محدودیت ها و خفقانی که وجود داشت، اما هیچ گاه از ترویج دین دست برنداشت و همواره در صحنه دفاع و ترویج از دین حضور داشت.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ گاه صحنه دفاع از اسلام و انقلاب را ترک نکرد، تصریح کرد: روحانیت پس از پیروزی انقلاب، در هشت سال دفاع مقدس و همچنین عرصه ها و صحنه های دیگر پیشگام بوده است.

وی با اشاره به این که روحانیت همواره پشتوانه محکمی برای نظام و انقلاب اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: دشمنان نیز همه توان خود را برای تضعیف روحانیت به کارگرفته اند، چون می دانند تا روحانیت در صحنه حاضر است، دشمن هیچ گاه نمی تواند به نقشه های شوم خود دست یابد.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که امروز دشمن همه تلاش خود را به کار گرفته تا انقلاب اسلامی را تضعیف کند و مانع رشد و تعالی آن شود، بیان داشت: در چنین شرایطی روحانیت آگاه باید با حضور مستمر در صحنه به دفاع خود از انقلاب و آرمان های نظام ادامه دهد./950/202/ب2

ارسال نظرات