۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۸۳۳۵۸
به همت اساتید حوزوی دانشگاه تبریز؛

گروه پژوهشی مطالعات زنان و خانواده در تبریز فعال شد

گروه پژوهشی مطالعات زنان و خانواده به همت جمعی از اساتید حوزوی در مؤسسه تحقیقاتی علوم اسلامی و انسانی دانشگاه تبریز راه اندازی شد.
مؤسسه سه علامه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قربانعلی کریم زاده قراملکی، مدیر مؤسسه تحقیقاتی علوم اسلامی و انسانی(سه علامه) دانشگاه تبریز امروز در جمع اساتید حوزوی فعال در این مؤسسه، اظهار داشت: هرچند در دانشگاه مطالعات و تحقیقات مختلفی با رویکردهای مختلف انجام می‌شود، اما برای انسجام بخشی به این مطالعات با توجه به میان رشته ای و گسترده بودن این موضوع، گروه پژوهشی مطالعات زنان و خانواده ایجاد شد.

وی با بیان این‌که اهداف و فعالیت‌های این گروه به صورت تحقیقی، پژوهشی و مطالعاتی بر مبانی آموزه های اسلامی و فقه شیعه خواهد بود، افزود: گروه پژوهشی مطالعات زنان و خانواده بر اساس مصوبه هیآت رییسه دانشگاه، گروه پژوهشی مطالعات و تحقیقات زنان و خانواده به منظور شناسایی و بررسی مسائل و چالش های زنان و خانواده فعال شده است.

حجت الاسلام کریم‎زاده افزود: با تشکیل شورای مرکزی گروه و جذب اعضای هیأت علمی از دانشکده های مختلف به صورت عضو وابسته، فرصت ها، ظرفیت ها و تهدیدهای موجود در جامعه برای بانوان در جامعه مطالعه، احصاء و اولویت بندی می شوند همچنین ضمن ارتباط با جامعه و نهادهای مرتبط نیازهای پژوهشی آنها نیز مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به تهدیدها و تهاجمات فرهنگ غرب به ویژه فمنیسم از یک طرف و تهدیدات نوپدید از سوی دیگر و نیز توجه ویژه اسلام به مقام زن و وجود الگوی کامل آن در اسلام، مطالعات برای الگوسازی متناسب با زمان را از نیازهای کشور باز شمرد و ابراز امیدواری کرد اثرات مثبت مطالعات این گروه در حل علمی مسائل زنان مؤثر باشد.

مدیر مؤسسه تحقیقاتی علوم اسلامی و انسانی(سه علامه) دانشگاه تبریز در پایان با اشاره به دیگر فعالیت‌های این مرکز، گفت: مؤسسه تحقیقاتی علوم اسلامی و انسانی(سه علامه) دانشگاه تبریز از سال ۱۳۸۳ تشکیل شد و دارای سه گروه فلسفه و کلام، فقه و حقوق، ادبیات و عرفان و سه نشریه علمی تخصصی است./935/202/ب2

ارسال نظرات