۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۴۸۴۲۵۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

سبک زندگی قرآنی نجات‌بخش جامعه بشری است

حجت الاسلام حسینی گفت: حوزه‌های علمیه و مؤسسات فعال در عرصه قرآنی نفش مهمی در تربیت نسل پویا و اثرگذار بر عهده دارند.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع مدیران مؤسسات و نهادهای قرآنی استان در تبریز با بیان این‌که ترویج مفاهیم و ارزش‌های قرآنی در جامعه آثار و برکات ارزشمندی به دنبال دارد، اظهار داشت: نظام آموزشی کشور بایستی قرآن‌محور باشد.

وی با بیان این‌که آموزش قرآن باید از سنین کودکی در جامعه نهادینه شود، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم نسل آینده را با مفاهیم قرآنی مأنوس کنیم، فرهنگ غالب جامعه مبتنی بر ارزش‌هایی خواهد بود که رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام بر آن تأکید دارند.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این‌که سبک زندگی قرآنی نجات‌بخش جامعه از فرهنگ مبتذل غرب است، افزود: همه خانواده‌ها به دنبال تعالی و سعادعت فرزندان خود هستند؛ اما گاه مشاهده می شود سبکی که برای زندگی برگزیده‌اند؛ مغایر با آن رهنمودهایی است که کلام الله مجید برای سعادت در دنیا و آخرت بدان تأکید دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که فعالیت مؤسسات متعدد قرآنی در استان آذربایجان‌شرقی به ویژه تبریز منجر به راه‌اندازی جریان عظیم قرانی شده است، گفت: شهر تبریز همواره مهد پرورش علما، فقها، عرفا و بزرگانی بوده است که هر یک در عرصه‌های مختلف جریان‌ساز بوده‌اند.

وی با بیان این‌که تبریز مهد پرورش علامه‌هایی چون طباطبایی، امینی و جعفری بوده است، افزود: علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآن کریم با اثر جاودانه المیزان پنجره‌ای نو در اندیشه دینی، فلسفی و عرفانی گشود و در حوزه تفسیر قرآن به قرآن توانست اثری از خود به یادگار بگذارد که هنوز تازگی داشته و اثرگذار است.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این‌که حوزه‌های علمیه و مؤسسات فعال در عرصه قرآنی نفش مهمی در تربیت نسل پویا و اثرگذار بر عهده دارند، گفت: اگر جامعه بر اساس ارزش‌های قرآن و اهل بیت مدیریت شود، حاکمیت مبانی دینی در شئون فردی و اجتماعی مسلم خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی منشاء اصلی مشکلات و بدبختی‌های جوامع بشری را غفلت از قرآن دانست و افزود: متأسفانه غرب و کشورهای لائیک در عمل به آموزه های قرآنی در برخی حوزه‌ها از ممالک اسلامی پیشی گرفته و به توفیقاتی مهمی دست یافته‌اند، نباید این گنجینه عظیم امت اسلامی در قفسه‌های کتاب مهجور بماند./935/202/ب1

 

ارسال نظرات