۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۸۴۹۹۹
با حضور جمعی از مسؤولان؛

نخستین سالگرد رحلت آیت الله طبسی در حرم رضوی برگزار شد

نخستین سالگرد مرحوم آیت الله واعظ طبسی، تولیت فقید آستان قدس رضوی امروز در جمع زائران و مجاوران امام رضا(ع) برگزار شد.
 اولین سالگرد مرحوم آیت الله واعظ طبسی  آیت الله واعظ طبسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین سالگرد مرحوم آیت الله عباس واعظ طبسی، تولیت فقید آستان قدس رضوی پیش از ظهر امروز از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی و شورای عالی حوزه علمیه خراسان در حرم امام رضا(ع) برگزار شد.

این مراسم با حضور خانواده آن مرحوم، آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام والمسلمین فرزانه دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و جمعی دیگر از مسؤولان و مدیران استانی در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد.

آغازگر این مراسم تلاوت قرآن کریم برای شادی آن مرحوم بود که از سوی حجت الاسلام شجاع و هاشم روغنی قاریان حرم مطهر رضوی صورت گرفت، در ادامه رضا قانع و سید جعفر ماهرخسار از مداحان اهل بیت(ع) در جمع زائران و مجاوران رضوی به مرثیه سرایی پرداختند.

سپس حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، نماینده مجلس خبرگان رهبری ضمن ارج و سپاس برگزارکنندگان این مراسم، سالگرد آیت الله واعظ طبسی را به تمام جهان اسلام به ویژه شیعیان و مردم ایران همچنین خاندان این بزرگمرد تسلیت گفت.

وی درباره شخصیت تولیت فقید آستان قدس رضوی، بیان کرد: مرحوم آیت الله واعظ طبسی افزون بر اخلاص، مجاهدت و فداکاری هایی که داشت عشق عجیبی نسبت به اهل بیت(ع) داشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشی از آیت الله علم الهدی در جمع روحانیون مبارز تهران، مطرح کرد: اگر آیت الله واعظ طبسی در مشهد حضور پیدا نمی کرد و اینجا فعالیتی نداشت، مشهد و عالمان مشهد سبک و سیاق انقلابی را به این خوبی لمس نمی کردند.

وی تصریح کرد: این عالم فرزانه، مبارز نستوه انقلاب، یار دیرین امام راحل و رهبر معظم انقلاب محور و شیخ و شیوخی بود که پدرانه عالمان را جمع و با لطف و محبت انقلابی بودن را به آنها تزریق می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی گفت: بنده در کنار این بزرگمرد روضه خوانده و ذکر مصیبت کرده بودم ولی هرگز ندیدم نسبت به ذکر مصیبت ها بی‌تفاوت باشد، ایشان عشقی عجیب نسبت به ائمه(ع) داشتند، جلسه روضه خوانی وی از قبل انقلاب برپا بود تا زمان فوتش همچنان ادامه داشت.

شایان ذکر است که مرحوم آیت الله واعظ طبسی یار دیرین امام و رهبر انقلاب در سن 80 سالگی، چهاردم اسفندماه سال 1394 به علت عارضه تنفسی در مشهد دار فانی را وداع گفت.

وی افزون بر خدمت در بارگاه مقدس رضوی در نهادهای دیگری مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام، دوره سوم مجلس خبرگان رهبری و حوزه علمیه خراسان توفیق خدمتگزاری به نظام را داشت.

گفتنی است، عصر امروز نیز محفل پاسداشت آیت الله واعظ طبسی، تولیت فقید آستان قدس رضوی با حضور اعضای بیت وی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می شود./1308/202/ب2

ارسال نظرات