۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۴۸۵۰۸۰
امیرآبادی فراهانی:

افکار عمومی مخالف پرداخت 24 میلیونی به مدیران بود

عضو هیأت رییسه مجلس با اشاره به فشار افکار عمومی در قضیه پرداختی به مدیران گفت: موضوع سقف پرداخت به مدیران در حال تبدیل شدن به یک مسأله ویژه در کشور بود و افکار عمومی نیز آن را پس زده بودند.
امیرآبادی

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا پیرامون مصوبه اخیر مجلس درباره سقف حقوق در کشور، گفت: مجلس در موضوع سقف پرداخت حقوق به مدیران دولتی به مصوبه قبلی خود که جهت تامین نظر شواری نگهبان بود بازگشت.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی با مصوبه امروز خود اصرار کرد که مشاغل تخصصی در مناطق محروم و مرزی با افزایش حقوق 30 درصد مواجه شوند، ضمن اینکه در مصوبه کنونی بحث مدیریت به طور کل حذف شد.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس این اختیار داشت که در خصوص مصوبه اخیر خود دوباره بازنگری کند، عنوان داشت: آیین‌نامه داخلی مجلس این اجازه را داده است که در چنین مواردی یکبار دیگر موضوع به رای گذاشته شود. باید توجه داشت موضوع سقف پرداخت به مدیران در حال تبدیل شدن به یک مسأله ویژه در کشور بود و افکار عمومی نیز آن را پس زده بودند.

وی پیرامون نظر شواری نگهبان، گفت: شورای نگهبان اعلام کرده بود که آنچه در مجلس تصویب شده است نظام صحیح اداری کشور را به هم می‌ریزد و این موضوع ذیل عدالت پذیرفته نمی‌شود. باید توجه داشت که شورای نگهبان کاری به سقف و کف پرداختی‌ها ندارد و تنها به دنبال این است که مصوبات مجلس مغایر قانون اساسی و شرع نباشد.

امیرآبادی فراهانی در پایان با اشاره به پایه حقوق که از سوی سازمان برنامه و بودجه 1 میلیون 100 هزار تومان تعیین شده است، عنوان داشت: با در نظر گرفتن پایه حقوق اگر عدد 1 میلیون و 100 هزار تومان را چهارده برابر کنیم، سقف حقوق به 15 میلیون و 400 هزار تومان می‌رسد که در مناطق محروم به این مبلغ 30 درصد اضافه می‌شود./856/ت302/ص

ارسال نظرات