۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۴۸۶۳۰۷
مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی:

رسانه ها به سمت نشر فضائل اخلاقی حرکت کنند

محممدپور با بیان این‌که رسانه ها بایستی به سمت نشر ارزش‌ها و فضائل اخلاقی حرکت کنند، گفت: امیدبخشی و آگاهی بخشی به جامعه باید رویکرد اساسی رسانه ها باشد.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان با بیان این‌که این جشنواره فرصتی برای ارتقای سطح کیفی مطبوعات و شناسایی استعدادهای جدید در این عرصه است، اظهار داشت: فعالیت براساس رسالت انسانی و رسانه ای برای عموم جامعه امیدبخش خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که فضای مطلوب رسانه ای در سلامت جریان توسعه و هموار کردن مسیر رونق اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: امیدآفرینی و آگاهی بخشی به جامعه باید رویکرد اساسی رسانه ها باشد. این رویکرد موجب ارتقای آگاهی و علمی مردم می‌شود.

محمدپور با بیان این‌که رسانه ها بایستی به سمت نشر ارزش‌ها و فضائل اخلاقی حرکت کنند، افزود: امیدبخشی و آگاهی بخشی به جامعه باید رویکرد اساسی رسانه ها باشد؛ چراکه این اصل باعث بالا رفتن سطح آگاهی و علمی مردم می‌شود و از رسانه‌ ها انتظار می‌رود که این کارها را در راستای رسالت خبری خود انجام دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اگر روزنامه نگاری با مجاهدت، صبوری و بردباری همراه باشد، می تواند استقلال رای در جامعه را تشخیص داده و آن را پیش ببرد. همچنین انتظار داریم دبیرخانه دوره چهارم این جشنواره تشکیل یافته و به کار خود آغاز کند تا سال بعد شاهد جشنواره ای پرشورتر باشیم.

وی با بیان این‌که فعالیت براساس رسالت انسانی و رسانه‌ای برای عموم جامعه امیدبخش است، افزود: جشنواره مطبوعات می ‌تواند در توسعه و تعمیق محتوایی مطبوعات محلی و خبرگزاری‌ ها و پایگاه های خبری، مؤثر باشد و اجماع نظر و اصحاب رسانه استان نیز در این مسیر است.

محمدپور با بیان این‌که جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان رویدادی بزرگ در عرصه رسانه ای استان شناخته می‌شود، گفت: در این دوره از جشنواره شاهد استقبال گسترده اهالی رسانه بودیم، چنانکه یک هزار و ٢٥٠ اثر به جشنواره ارسال شده که نشان از جریان سازی این جشنواره در سطح استان دارد.

بنابر این گزارش، سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی در بخش های حرفه ای، ویژه شامل شعار سال «اقتصاد مقاومتی» و احیای دریاچه ارومیه، روابط عمومی های رسانه محور و بخش جنبی با موضوع «ارس بسترساز توسعه منطقه» برگزار شد./203/935/ب1

ارسال نظرات