۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۴۸۷۱۸۰
عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق:

گروه‌های جهادی با آموزش معارف اسلامی ایتام آل‌محمد را کفالت می‌کنند

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: گروه‌های جهادی با آموزش مسائل شرعی و معارف اسلامی ایتام آل‌محمد(ص) را کفالت می‌کنند.
میرلوحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مصطفی میر لوحی، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع)، شب گذشته در آيين بدرقه اردوهای جهادی دانشگاه امام صادق(ع) که در همین دانشگاه برگزار شد، گفت: امسال دانشگاه امام صادق(ع) 16 سال است که دانشجویان را به صورت گروه‌های اردوی جهادی به داخل و خارج از کشور اعزام می‌کند و این امر با حوادث و فراگیر شدن بیداری اسلامی در منطقه بسیار قابل توجه است.

وی افزود: گروه‌های جهادی با تبلیغ دین در اصل سربازی امام زمان(عج) را به جا می‌آورند چرا که براساس فرمایش ائمه معصومین(ع) پاسخگویی به مسائل شرعی و عقیدتی شیعیان چنان اجر و پاداشی دارد که گویا از زمین تا عرش بهترین جواهرات را برای پاداش او جمع کرده باشند.

حجت‌الاسلام میرلوحی با استناد به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، بیان داشت: حضرت می‌فرمایند «به هر کدام از علما در محشر به میزان علمی که از روایات و قرآن آموزش‌دیده و آموزش می‌دهد هزاران هزار حله نور عطا می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه شیعیان و محبان اهل بیت(ع) ایتام آل‌محمد(ص) هستند، ابراز کرد: کسانی که معارف اهل بیت(ع) را به دیگران آموزش می‌دهند در حقیقت کفالت آل محمد(ص) را بر عهده گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در روایت است که هر استادی که به شاگردان خود آموزش بدهد و آن شاگرد به نسل‌های بعدی آموزش دهد آن استاد اول در ثواب همه آن شاگردان شریک خواهد بود بدون آن‌که چیزی از شاگردان کسر شود.

حجت‌الاسلام میرلوحی عنوان کرد: رسیدگی به شیعیان آل محمد(ص) به لحاظ مادی، ظاهری و علمی از بزرگ‌ترین عبادات است، بنابراین شما جهادگران که در مناطق محروم حاضرشده و مشکلات این مردمی که از یک لباس و نان معمولی محروم هستند را برآورده می‌کنید نزد خداوند بسیار باارزش است.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: براساس فرمایش پیامبر(ص) مؤمن بر گردن برادر خود هفتاد حق دارد یکی آن است که تو سیر نباشی، در حالی که او گرسنه است تو پوشیده نباشی در حالی که او برهنه است.

وی در پایان ادامه داد: امروز ما در همین تهران محرومانی را داریم که از ابتدایی‌ترین نیاز همچون غذا و لباس محروم هستند شاید شما جهادگران ثروت و پول قابل توجهی نداشته باشید اما همین‌که در مناطق محروم حاضرشده و به همنوعان خود خدمت  می‌کنید اجری بس عظیم دارد./813/202/ب2

ارسال نظرات