۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۸۷۳۱۶
رییس اداره اوقاف و امور خیریه محمودآباد:

وقف بهترین روش در تقویت ارزش های دینی است

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وقف به عنوان بهترین عنصر در تقویت ارزش های دینی و اسلامی در جامعه محسوب می شود، گفت: امروز یکی از بهترین راه های دفاع از دین تقویت سنت حسنه وقف در جامعه است.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت‌الاسلام مصطفی سیفی‌کناری، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جمع متولیان امامزادگان و فعالان عرصه وقف این شهرستان با اشاره به ضرورت اشاعه سیره حسنه وقف در جامعه، اظهار داشت: وقف همواره دارای آثار و برکاتی در دنیا و آخرت است که به وسیله این امر الهی نسل‌های امروز و حتی آیندگان نیز از این امر خیر بهره مند می شوند.

وی با بیان این که وقف همواره در طول تاریخ ماندگار است، افزود: اوقاف متولی اصلی و قانونی موقوفات است و با توجه به احکام شرعی و قانونی از موقوفات حفاظت می‌کند و همواره آماده پذیرش موقوفات جدید و واقفان است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه محمودآباد با بیان این که سنت حسنه وقف بسیار ارزشمند و واقف نزد خداوند دارای ارزش است، ادامه داد: واقفان خیراندیش از بندگان نیک خداوند هستند که اموال خود را در راه اسلام، قرآن، اهل بیت و خلق خدا وقف کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وقف سنت حسنه‌ای است كه از دير‌باز به اشكال گوناگون در تاريخ بشر وجود داشته و اسلام نيز آن را در مسيری روشن، منطقی و هدفدار مورد استفاده قرار داده است، خاطرنشان کرد: در بسياری از آيات قرآن و روايات ائمه اطهار(ع) انفاق، احسان و عمل صالح و ايثار اشاره شده كه اين می‌تواند عاملی مهم در اهميت موضوع وقف باشد. 

حجت الاسلام سیفی کناری با اشاره به این که وقف به عنوان بهترین عنصر در تقویت ارزش های دینی و اسلامی در جامعه محسوب می شود، تصریح کرد: امروز یکی از بهترین راه های دفاع از دین تقویت سنت حسنه وقف در جامعه است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه محمود آباد در ادامه بیان داشت: گذشتن از مال دنیا بسیار سخت است و واقفان خیراندیش این کار خداپسندانه را بدون هیچ چشم‌داشتی انجام دادند و باید مورد احترام و تکریم مردم قرار گیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران بر لزوم ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و ادامه داد: ترویج فرهنگ وقف متناسب با نیازهای روز جامعه ضرورتی انکارناپذیر است که باید هرچه بیشتر ترویج داده شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه محمودآباد، خواستار توجه هرچه بیشتر مردم و مسؤولان نسبت به ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه شد و بیان کرد: نقش همه مسؤولان و ائمه جمعه در ترویج فرهنگ وقف و شناساندن آن به مردم امری محوری و مهم است.

حجت الاسلام سیفی‌کناری با بیان این که احکام شرعی وقف باید از سوی روحانیان و ائمه جمعه به مردم شناسانده شود، گفت: بسیاری از مردم هنوز با احکام شرعی وقف آشنا نیستند و در این زمینه همه باید همت کنند تا موقوفات احیا شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سنت حسنه وقف یکی از مهم ترین راهبردهای تمهیدات دین مبین اسلام در راستای تأمین آینده امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: بررسی و رجوع به آیات، روایات و سیره ائمه معصومین(ع) نشان دهنده اهمیت دو چندان سنت حسنه وقف است.

وی با بیان این که آیه های متعددی در قرآن کریم وجود دارد که از آن می توان به عنوان مصادیق بارز عمل صالح و باقی یاد کرد، گفت: پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) در دوران حیات پربرکت خود همواره از پیشگامان عرصه فرهنگ وقف در جامعه بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تاريخ اسلام سرشار از موقوفات ارزشمند ائمه معصومین(ع) است که بررسی آن جایگاه مهم این سنت حسنه الهی را بیشتر نشان می دهد، تصریح کرد: امروز اگر این سنت الهی به خوبی در جامعه تبلیغ و ترویج شود به حتم آثار مثبت و ماندگار دنیوی و اخروی در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام سیفی کناری با بیان این که مسأله وقف همواره در کلام معصومین(ع) مورد توجه بوده است، تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) از پیشگامان اصلی ترویج این سنت حسنه الهی بودند که باید با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود در جهت تبلیغ آن در جامعه بهره گرفت.

رییس اداره اوقاف وامور خیریه محمودآباد بابیان این که یک واقف خیراندیش اموال خود را در راه رضای الهی وقف می کند و هیچ پاداشی بالاتر از این اقدام نیست، تصریح کرد: روح وقف مورد تاييد قرآن کريم قرار گرفته است و امروز باید این سنت حسنه دینی بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا شاهد گسترش روز افزون آن در جامعه باشیم.

حجت الاسلام سیفی کناری با بیان این که فرهنگ وقف یک احساس عاری از منت است، خاطرنشان کرد: این سنت حسنه دینی برگرفته از عمق احکام دینی و ارزش اسلامی حاکم بر جامعه است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه محمود آباد با بیان این که ريشه نيکي و نيکوکاري در اعتقاد و ايمان نهفته است، تصریح کرد: بخشش نشان از عمق ايمان به مبدأ ومعاد دارد، زيرا از آنچه به آن محبت دارد در راه خدا مي دهد.

حجت الاسلام سیفی کناری با اشاره به این که بدون شک وقف اموال مي تواند مصداق روشني براي بر و نيکي به شمار آيد، ادامه داد: آيات فراوان ديگري که نقطه مشترک تمامي آنها بيان محبوبيت و مطلوبيت عمل وقف و شخص واقف در بارگاه الهي است.

رییس اداره اوقاف وامور خیریه محمود با بیان این که وقف خروج مال از مالکیت موقتی انسان و پیوستن به مالکیت حقیقی خالق متعال است، تصریح کرد: انسان های مؤمن و با تقوا ضمن کمک به محرومان و مستضعفان، آیندگان را نیز فراموش نمی کنند و با وقف اموال خود در راه خداوند موجب تأمین آیندگان می شوند./203/1317/ب1

ارسال نظرات