۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۴۸۹۰۳۰
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران:

صله رحم سبب رشد اقتصادی و وحدت جامعه می شود

حجت الاسلام اسکندری صله رحم را عامل وحدت اجتماعی خواند و گفت: این سنت حسنه بلا را از زندگی فردی و اجتماعی دور و حساب و کتاب قیامت را آسان می کند.
حجت الاسلام رضا اسکندری

حجت الاسلام رضا اسکندری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با مهم دانستن صله رحم در آموزه های اسلامی عنوان کرد: این سنت حسنه از موضوعات مهمی است که در روایات فراوانی به آن تأکید شده است.

وی افزود: ثواب صله رحم زودتر از ثواب هرکار خیر دیگری به انسان می رسد و در روایتی از پیامبر(ص) آمده است که اگر نیاز است برای صله رحم یک سال پیاده روی شود، این کار صورت بگیرد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: صله رحم آثار و برکات فراوانی در بعد فردی و اجتماعی دارد که سبب تعالی و تکامل فرد و جامعه می شود.

وی اضافه کرد: در بعد فردی می توان به نیکو شدن خلق و خوی انسان، افزایش روحیه اجتماعی، آرامش روحی، افزایش روحی و افزایش عمر است.

حجت الاسلام اسکندری با بیان کارکردهای اجتماعی صله رحم خاطرنشان کرد: با توجه به معاشرتی که به وسیله صله رحم صورت می گیرد، تعاملات پایدار اجتماعی شکل گرفته و آرامش روانی جامعه افزایش می یابد و در سایه آن می توان مشکلات جامعه را مرتفع کرد.

وی تأکید کرد: صله رحم تأثیر فراوانی در مباحث مختلف دینی دارد و سبب پاک شدن گناهان و طول عمر و تأثیر در زمان مرگ می شود به گونه ای که خداوند به واسطه صله رحم اجل را بر می دارد و طول عمر را بیشتر می کند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور در ادامه اظهار کرد: این سنت حسنه بلا را از جامعه و زندگی فردی و اجتماعی دور می کند و سختی جان دادن را از بین برده و حساب و کتاب قیامت را آسان می کند.

وی با اشاره به ضرورت ترویج صله رحم در جامعه ابراز کرد: بسیار سفارش شده است که صله رحم انجام شود، حتی اگر به یک سلام و یک جرعه آب باشد و تأکید شده که به دیدار بستگان خود بروید و ارتباطاتی که قبلاً از بین رفته دوباره ایجاد شود.

حجت الاسلام اسکندری اضافه کرد: صله رحم باعث می شود تا رحمت الهی بیش از پیش شامل حال ما شود و اگر کسی قطع کننده صله رحم باشد، از رحمت الهی دور می شود و از سوی دیگر تعاملات اجتماعی که بر پایه صله رحم ایجاد می شود باعث رشد اقتصادی اقوام و خویشاوندان می شود و حتی در روایات بیان شده است که اگر صله رحم ترک شود، ثروت انسان از دست رفته و در اختیار تبهکاران قرار می گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر صله رحم انجام نشود جامعه با شتاب فراوانی به سمت نابودی می رود و با انجام صله رحم آثار و برکات فراوانی برای فرد، خانواده و اجتماع به وجود می آید و باعث وحدت اجتماعی می شود./872/ت302/ی

ارسال نظرات