۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۴۸۹۵۷۳
امام جمعه بجنورد:

خراسان شمالی ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری کشور را دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه خراسان شمالی ظرفیت تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری کشور را دارد، از مسؤولان و متولیان امر خواست همت خود را برای نیل به این هدف مصروف کنند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در دیدار با مدیران و معاونان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، اظهار کرد: باید مدیران خراسان شمالی صنعت جذب گردشگر در استان را مورد نظر قرار دهند.

وی افزود: راه‌ها و جاده‌های خراسان شمالی از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند در جذب گردشگر به استان کمک شایانی کند؛ ازاین‌رو ضروری است مسؤولان امر برای داشتن راه‌ها و جاده‌های مناسب در استان تلاش جدی‌تری داشته باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: این استان از زیرساخت‌ها و مناطق دیدنی بسیار خوبی برخوردار بوده و با تلاش و همت بیشتر مردم و مسؤولان می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شود.

وی افزود: با توجه به اینکه اغلب زائران حرم مطهر رضوی مسیر عبور خود را از شهرهای استان خراسان شمالی انتخاب می‌کنند، باید زمینه‌های لازم برای استفاده بیشتر آنها از استان فراهم شود.

استاد درس خارج فقه حوزه‌ علمیه خراسان شمالی با اشاره به آیات قرآن کریم مبنی بر اهمیت حمل و نقل، اضافه کرد: یکی از زمینه‌های اقتدار هر کشور، داشتن صنعت حمل و نقل قوی است؛ به همین دلیل باید مدیران برای پیشرفت کشور در زمینه‌های حمل و نقل جاده‌ای و هوایی همت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: لازم است همت همه مردم و مسؤولان استان بر این باشد که در زمینهٔ جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران و سرعت بخشیدن به ساخت جاده‌های مناسب در استان اقدامات بهتر و بیشتری صورت گیرد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک بتوانیم در جاده‌ها و شهرهای استان خدمات بهتری به زائران امام رضا(ع) ارائه دهیم تا رغبت مسافران برای ماندن و استفاده از مناطق دیدنی و بکر خراسان شمالی افزایش یابد./9314/202/ب2

ارسال نظرات