۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۸۹۸۴۵
رییس عقیدتی سیاسی ارتش:

حضور آگاهانه ملت در انتخابات تکلیف شرعی است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: عموم آحاد جامعه بایستی با شناخت دقیق از نامزدهای انتخاباتی؛ حضور آگاهانه در این حماسه بزرگ سیاسی را تکلیف شرعی خود بدانند.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر امروز جمع تعدادی از ائمه جماعات و روحانیان تبریز با اشاره به اهمیت توجه به نمادها و مبانی اسلامی در نظام حکومتی، اظهار داشت: انتخاباتی نماد مردم‌سالاری دینی در نظام اسلامی است.

وی با تأکید بر این‌که برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه مورد پسند دشمنان انقلاب نبوده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در واقع یک الگوی عملی برای تأسیس نظام مردم سالاری مبتنی بر تعالیم دینی و ارزش های معنوی پیش روی ملت های مظلوم و مستضعف مطرح شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که ماه آینده دو انتخابات مهم پیش رو داریم، خاطرنشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری همواره اهمیتی مضاعف در نظام اسلامی داشته است، عموم آحاد جامعه بایستی با شناخت دقیق از نامزدهای انتخاباتی؛ حضور آگاهانه در این حماسه بزرگ سیاسی را تکلیف شرعی خود بدانند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آبادانی شهرها و روستاها اهمیتی بسیار دارد، تصریح کرد: مردم نیازمند وکلایی دست‌پاک، دلسوز، متخصص و متعهد در شورای شهر هستند، تا معضلاتی شهری برطرف شود.

وی با اشاره به این‌که ائمه جماعات، روحانیان و مبلغان دینی رسالت خطیری در تبیین ویژگی‌های فرد اصلح بر عهده دارند، افزود: همه آنان که راهی پارلمان شهری شود، مورد وثوق مردم هستند و بایستی در امانت‌‌داری از آرای کسب کرده نهایت دقت را داشته باشند، همچنین رییس جمهور منتخب نیز باید تنها به فکر منافع ملت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که نظام جمهوری اسلامی ایران از بدو فعالیت تاکنون بیش از 30 انتخابات را برگزار کرده است، اظهار داشت: این در حالی است که بسیاری از کشورهای عربی منطقه در طول تاریخ موجودیت خود حتی قادر به برگزاری یک انتخابات و همه‌پرسی نبوده‌اند.

وی با اشاره به این‌که مشکل اصلی استکبار جهانی؛ موجودیت و ماهیت نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: غربی‌ها با اصل نظام اسلامی مشکل دارند نه با اقدام و رفتارهای جمهوری اسلامی، به همین خاطر است که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رفتارهای ظالمانه سردمداران غربی و آمریکایی علیه ملت ایران هستیم./202/935/ب1

ارسال نظرات