۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۸۹۸۴۸
رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

دستگاه قضایی به‌شدت با تخلفات و جرائم انتخاباتی برخورد می‌کند

رییس کل دادگستری خراسان شمالی با تأکید بر تلاش همگانی برای برگزاری انتخاباتی سام، پرشور و قانون‌مند، گفت: در این زمینه دستگاه قضایی استان با تمامی تخلفات و جرائم انتخاباتی به‌شدت برخورد می‌کند.
حجت الاسلام قدرتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی، اظهار کرد: اولویت دستگاه قضایی در رابطه به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزاری انتخاباتی پرشور با مشارکت حداکثری مردم و ارتقای آگاهی اقشار مختلف مردم به‌منظور انتخاب گزینه اصلح است.

وی با اشاره به اینکه برای دست‌یابی به این هدف از تمامی ابزارها و امکانات استفاده می‌شود، اضافه کرد: باید همه مردم و مسؤولان در هر جایگاهی که هستند برای برگزاری انتخاباتی سالم، قانون‌مند، پرشور و با مشارکت حداکثری مردم تلاش کنند تا بهترین گزینه‌ها برای مدیریت شهرها و روستاها و کشور انتخاب شوند.

حجت‌الاسلام قدرتی با هشدار نسبت به ارتکاب افراد به تخلفات و جرائم انتخاباتی، از برخورد جدی دستگاه قضایی با این افراد خبر داد و افزود: در این رابطه استفاده از اموال دولتی و امکانات بیت‌المال با هدف دست‌یابی به اهداف انتخاباتی مصداق بارز تخلف بوده و با آن به‌شدت برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: افزون بر این استفاده مدیران و مسؤولان دولتی استانی و شهرستانی از جایگاه خود له یا علیه نامزدهای انتخاباتی از دیگر مصادیق تخلف انتخاباتی محسوب شده و با عاملان برخورد قانونی خواهد شد.

قاضی‌القضات استان خراسان شمالی قانون‌شکنی، استفاده ابزاری از قومیت‌ها و گویش‌های مختلف موجود در استان، ایجاد اخلال و بی‌نظمی در تجمعات و تعرض به گردهمایی‌های سیاسی و نشست‌های قانونی انتخاباتی را برخی دیگر از مصادیق تخلفات و جرائم انتخاباتی برشمرد و تأکید کرد که دستگاه قضایی در برخورد با عاملان این جرائم هیچ‌گونه چشم‌پوشی نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام قدرتی تصریح کرد: افزون بر این سیاه‌نمایی علیه وضعیت کشور و مخدوش کردن چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی، تخریب عملکرد قوای سه‌گانه نظام و سازمان‌ها و نهادهای انقلابی از دیگر تخلفات انتخاباتی محسوب می‌شوند.

رییس‌کل دادگستری استان خراسان شمالی همچنین از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا برای برگزاری نشست‌ها و تجمعات سیاسی و انتخاباتی خود از افراد و چهره‌هایی استفاده کنند که مشکل‌ساز نبوده و فضای سیاسی کشور را ملتهب نکنند.

گفتنی است، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایر، بیست و نهم اردیبهشت ۹۶ به‌صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات